کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در مسابقات تلویزیونی

سرهنگ محمد توحیدی فرمانده انتظامی مهاباد گفت: مجرمان سایبری طی تماس‌های تلفنی و اینترنتی با عناوینی مانند اینکه شما برنده قرعه‌کشی بانک‌ها و موسسات مالی، مسابقات رادیویی و تلویزیونی، سفر هدیه به زیارت اماکن مقدس شده‌اید، اقدام به فریب شهروندان کرده و حساب آن‌ها را خالی می‌کنند.

به گزارش رکنا، توحیدی افزود: کاربران برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری باید از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت و اعلام رمز آن‌ها به افراد غیرخودداری کنند.

وی اضافه کرد: در صورتی که کسی برنده مسابقه شود جایزه با انجام تشریفات اداری و قانونی اهدا می‌شود و اصلاً نیازی به رفتن پای باجه عابربانک و دادن اطلاعات کارت بانکی به افراد ناشناس نیست؛ و هیچ مرجع قانونی در کشور جوایز به صورت تماس تلفنی پرداخت نمی‌کند.

سرهنگ توحیدی در ادامه گفت: بنابراین بررسی پرونده‌های مطرح شده حکایت از این دارد که تنها راه گرفتار نشدن در دام این دسته از کلاهبردار‌ها بی‌توجهی به تماس‌های برقرار شده‌است. تا زمانی که به این دسته از تماس‌ها پاسخ داده شود و با آن‌ها همکاری شود باید شاهد شکل‌گیری این دسته از پرونده‌ها باشیم.

کدخبر: 749480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟