چرا زنان و دختران از خانه فرار می کنند / پلیس چه گفت ؟

سرهنگ "‌مرتضی نثاری"، معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت، درخصوص علل و عوامل فرار دختران و زنام از خانه هایشان گفت: براساس تجزیه و تحلیل های بدست آمده روی پرونده هایی که کارآگاهان جرایم جنایی با آن مواجه هستند و همچنین تجربه هایی که در طی سالها خدمت از سوی کارآگاهان پلیس کسب شده، گفت موارد زیر علل برای فرار دختران و زنان از خانه است.

علت فرار دختران از خانه

به گزارش رکنا، فقر اقتصادی، اختلافات زنانشویی، اضطراب و افسردگی بچه ها سر مسائل مختلف که شامل ترس از قبول نشدن در کنکور یا امتحانات، ابتلا به اختلات شخصیتی، تعصب های و سختگیری های بیش از حد والدین، مرگ والدین یا بدسرپرستی از ناپدری و نامادری، اعتیاد، درونگرایی و منزوی بدون فرد، فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی می توان نام برد.

افزایش این ناهنجاری ها هم مسیر و هم جهت با افزایش فرار دختران و زنان از خانه هایشان است که همین مساله زمینه ساز جرایم بعدی است.

چرا زنان و دختران فراری می شوند؟

پیشنهاد می شود همه نهادها و ارگان ها که در پیشگیری آسیب های اجتماعی می توانند کمک کنند مثل سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت کشور، معاونت پیشگیری از جرم قوع قضاییه، ... باتوجه به بودجه هایی که از آنها برخوردار هستند با ایفای درست نقش خودشان، برای حل این معضل و کمک به آنها وارد عمل شوند. همچنین نقش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را نیز نباید نادیده گرفت و آموزش های لازم به خانواده ها در استفاده درست فرزندان و حتی خودشان از این فضا داده شود.

موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد این است که بعضی از افراد به کسی که از منزل فرار کرده است به عنوان مجرم نگاه می کنند، درصورتی که اگر فرد از خانه فرار کرده و بزهی مرتکب نشده، نباید با او به عنوان مجرم برخورد کرد. تغییر این نگرش، کمک به کم کردن آسیب های اجتماعی دارد.

کدخبر: 750838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟