خانه امن دزدان صندوق امانات بانکی ملی کجا بود؟ / چرا سرقت بانک تجارت عملی نشد؟

به گزارش رکنا، در تازه‌ترین تحقیقات جزئیات بیشتری از ماجرای این سرقت بزرگ فاش شده و تیم تحقیق دریافتند که این گروه ابتدا برای مدتی کوتاه خانه‌ای در اطراف پیچ‌ شمیران اجاره کرده بودند تا به محل‌هایی که برای سرقت درنظر داشتند، نزدیک باشند. آنها نقشه‌های سرقت را در این خانه برنامه‌ریزی می‌کردند و در ابتدا قصد داشتند در تعطیلات عید فطر به بانک تجارت دستبرد بزنند که موفق نشدند.

اجاره پاتوق در پیچ شمیران

حالا آنها در نخستین تحقیقات و بازجویی‌شان پرده از راز این سرقت حرفه‌ای، جنجالی و پرحاشیه برداشتند. یکی از آنها به پلیس گفت: «ما از وقتی که نقشه سرقت از بانک را کشیدیم، خانه‌ای به‌عنوان پاتوق در نزدیکی پیچ شمیران اجاره کردیم. اول می‌خواستیم بانک تجارت را خالی کنیم. نقشه سرقت را خیلی حرفه‌ای و موشکافانه طراحی کردیم. ولی یک اشتباه باعث شد که در آن سرقت موفق نباشیم.

آن هم این بود که دستگاه هوابرش با خودمان نبردیم. برای همین نتوانستیم در را تخریب کنیم. سرقت‌مان ناکام ماند و دوباره به پاتوق‌مان برگشتیم. این بار بانک ملی را انتخاب کردیم. آن بانک هم به پاتوق‌مان خیلی نزدیک بود. برای همین، همان نقشه را این‌بار دقیق‌تر برنامه‌ریزی کردیم و وارد بانک شدیم. این‌بار دستگاه هوابرش داشتیم. به‌راحتی توانستیم درهای مقابل‌مان را تخریب کنیم و وارد آنجا شویم. همه‌چیز را از قبل بلد بودیم و برنامه‌ریزی کرده بودیم. بعد از سرقت هم بلافاصله به پاتوق‌مان برگشتیم.»

کدخبر: 791773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟