ماجرای کلاهبرداری مجری معروف شبکه ماهواره ای در تهران

به گزارش رکنا، سردار عبدالرضا ناظری در جمع خبرنگاران از دستگیری کلاهبردار اینترنتی با تلاش پلیس Police فتا خبر داد و گفت: مرد کلاهبردار از طریق فضای مجاری، خود را مجری معروف شبکه ماهواره ایی معرفی کرده و با ایجاد سایت و صفحه های اجتماعی برای افرادی که به دنبال اقامت در کشورهای عربی بودند، هزینه تهیه ویزا و گرین کارت از مالباختگان دریافت می کرد.
فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه تحقیقات پلیس فتا با شکایت یکی از شهروندان دماوندی آغاز شد، بیان کرد: تلاش شبانه روزی ماموران فتا سرنخ هایی از متهم در کرمانشاه به دست آمد که توسط ماموران پلیس با اخذ نیابت قضایی متهم را در عملیاتی دستگیر کردند. 
وی با اشاره به اینکه تاکنون پنج شاکی از این متهم از شهرهای مختلف شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: طی بازجویی های صورت گرفته، کلاهبردار اینترنتی مبلغی بالغ بر یک میلیارد ریال تاکنون از مالباختگان دریافت کرده است.
ناظری تصریح کرد: دو هزار نفر به سایت های کلاهبرداری مراجعه کردند که از این تعداد به 150 نفر پیشنهاد تهیه ویزا شده بود که پنج نفر مورد اخاذی قرار گرفتند و اغلب آنان نیز در استان های جنوبی، غربی و برخی در اطراف تهران بودند.
این مقام مسئول بیان کرد: متهم از مالباختگان خواسته بود تا در صورت هرگونه اطلاع به پلیس، به واسطه همکاری با شبکه های ماهواره ایی مورد تعقیب قرار می گیرید، در حالی که سایت های مربوطه جعلی بودند.
وی با بیان اینکه شاکیان این پرونده تقاضای اشد مجازات را برای متهم دارند، گفت: هموطنان عزیز با آگاهی بیشتری از سایت ها و شبکه های اجتماعی استفاده کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل، پلیس فتا را در جریان قرار دهند.
ناظری در پایان گفت: پلیس فتا شرق استان تهران با کسب تجارب و تخصص کامل، تاکنون بیش از 90 درصد جرائم اینترنتی و فضای مجازی را از ابتدای سال جاری تاکنون کشف کرده و متهمان نیز دستگیر شده اند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 


اخبار زیر را از دست ندهید:

بازیگر معروف سینما بدنام شد + عکس

نقشه شیطانی برای مربی زن یوگا / خواسته هایش شوم مرد جوان مرا به پرتگاه می برد

اقدام وحشیانه خواهر و برادر در اتاق خواب / خواستگار تحمل یک واقعیت را نداشت

نقشه پسر نجیب برای کارمند دختر شرکت / همسر سپهر فریاد زد: تو شوهر مرا قاپیدی و با او ارتباط داشتی!

اقدام زشت پسرخاله متاهل با دختر جوان بیهوش / گفت خاله ام مریض است آنجا رفتم و ...

حمله وحشیانه دو دختر نوجوان به پیرمرد 61 ساله (ویدئو رو نگاه کنید)

لحظه سلفی گرفتن پرستو صالحی با "برایان تریسی" کانادایی در تهران +عکس

لیندا کیانی، با تیپ خاص ورزشی اش در باشگاه انقلاب +عکس

مرحوم خسرو شکیبایی در کنار نیکی کریمی و پرویز پرستویی / عکسی که تا به حال ندیده اید!

 

کدخبر: 228572 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟