برخورد پلیس با خودروسازهایی که استاندارد را رعایت نمی کنند/کاهش 10 درصدی تلفات رانندگی

حسین اشتری صبح سه شنبه در نشست فصلی روسای پلیس Police راهور ناجا خواهان افزایش استاندارد خودروها شد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مجموعه پلیس راهور در نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را با مردم داردو همیشه در ویترین دید مردم است.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی افزود: در تعطیلات نوروزی اقدامات خوبی گرفته‌ و‌ در بازه ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین که شاهد سفرها هستیم ، نیروها با نظم خاص و امادگی کامل در تمام شهرها و جاده ها حضور داشتند و نتیجه آن کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده بود. تلاش کردیم در طرح نوروزی کمترین تصادفات و تلفات را داشته باشیم.

اشتری با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی تلفات امسال گفت: در سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴ شاهد ۴ درصد کاهش تلفات بودیم.

فرمانده ناجا با اشاره به تلاش های پلیس برای کاهش تلفات رانندگی تاکید کرد: نباید فقط از پلیس توقع داشته باشیم و باید سهم دیگر دستگاه ها مشخص شود. آمار نشان از نقش خوب پلیس دارد اما دستگاه های دیگر، وزارتخانه های مربوطه و صنعت خودرو سازی نیز موثر هستند.

وی با اشاره به اینکه نقش جاده و رانندگی مهم است، گفت:اگر خودرو ایمن باشد، هم تصادفات و هم تلفات کمتر خواهد بود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه باید از خودروسازها بخواهیم در حفظ جان مردم کوشا باشند،افزود: اگر خودرو ایمن باشد، در تصادفات شاهد تلفات کمتری هستیم. باید از خودروسازها بخواهیم استاندارد ها را رعایت کنند و هر جا رعایت نشد پلیس برخورد کند.

اشتری ادامه داد: نقاط حادثه Incident خیز نیز باید مشخص شود و با انعکاس آن از دستگاه ها بخواهیم مشکل را رفع کنند و جاده ها با استانداردهای لازم ساخته شوند.

وی افزود: امروز در کشور از لحاظ تجهیزات و امکانات کمبود نداریم و قابل توجیه نیست که نقاط حادثه خیزی که سالها پیش اعلام شده اند،هنوز تغییری نکرده اند.

وی در پایان گفت: سهم دستگاه ها باید مشخص شود و نیروی انتظامی سهم خود را به خوبی انجام داده و باید بهتر شود. باید مشکلات را منعکس کنیم و از مسئولان درخواست رفع آن را داشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281050 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟