توجه به استفاده از زبان طنز در حوزه پیشگیری از اعتیاد

به گزارش رکنا، دکتر محمد جمالو در نشست تخصصی مجازی با کارشناسان فرهنگی – پیشگیری و کارشناسان توسعه مشارکت‌های مردمی استان‌های سراسر کشور با بیام اینکه باید به مخاطبان حوزه اعتیاد که عموم جامعه هستند، حال خوب بدهیم؛ تصریح کرد: در حوزه پیشگیری از اعتیاد می‌بایست از ابزارهای مختلف همچون طنز برای جذب مخاطب استفاده کنیم.

وی افزود: کارهای بزرگ از مجموعه کارهای کوچک اتفاق می‌افتند، لذا تک تک ما می بایست وظایف خود را انجام دهیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد بیان کرد: باید فرصت‌های استان را شناسایی و طبقه‌بندی کنیم و به درستی از آنان استفاده نماییم.

جمالو به نقش رسانه ملی در امر پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: کارشناسان استانی، از رسانه مرکز استان خود برای تولید و پخش برنامه های اثرگذار استفاده کنند و همچنین شاهد خلق کارهای جدید در این حوزه برای جذب مخاطب باشیم.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از اعتبارات دفتر توسعه مشارکت های مردمی و دفتر فرهنگی و پیشگیری محقق شده است، تاکید کرد که اعتبارات باید به موقع ابلاغ شوند.

جمالو همچنین به استفاده از استارت آپ ها در حوزه اعتیاد، اشاره کرد و گفت: باید زیست بوم ستاد مبارزه با موادمخدر را تغییر دهیم و شاهد تغییری شگرف در حوزه استارتاپی ستاد باشیم.

همچنین صمد محمدی مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد در این نشست بیان کرد: سعی می‌شود تا فعالیت‌های دفتر مشارکت‌ها براساس شعار امسال ستاد مبنی بر «یاریگران زندگی_ مشارکت اجتماعی_ پیشگیری از اعتیاد» باشد.

وی افزود: در حوزه صیانت، برنامه‌هایی تهیه و به استان‌ها ابلاغ شده است که انتظار می‌رود به موقع انجام شوند.

محمدمهدی اسماعیلی مدیرکل دفتر فرهنگی و پیشگیری ستاد نیز گفت: در سال تحصیلی جاری، آموزش دانش‌آموزان فعلاً از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) است؛ لذا با توجه به اینکه مهم‌ترین زمان آموزش‌های پیشگیرانه، برای اصلی‌ترین گروه هدف، سال تحصیلی است، باید برنامه‌های آموزشی و پیشگیری در اسرع وقت آماده و اجرا شوند.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط حاصل از کرونا، بیشتر فعالیت‌هایمان در فضای مجازی است و می بایست از این فضا، برای انتقال مفاهیم و محتوای هدفمند، حداکثر استفاده را ببریم.

این مقام مسئول در ستاد در ادامه؛ تولید محتوای فضای مجازی با محوریت پیشگیری از اعتیاد را اولویت دفتر فرهنگی پیشگیری خواند و بیان کرد: فضای مجازی از گستره مخاطبان بیشتری برخوردار است؛ لذا محتوای تولید شده در این فضا، باید از جذابیت لازم و کافی برخوردار باشد.

اسماعیلی همچنین نظارت را یکی از مهمترین وظایف ستاد خواند و بر تقویت نظارت‌ها، ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، شناسایی محله‌های آسیب‌دیده و مشخص شدن ظرفیت‌های استانی در امر پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

در این نشست، کارشناسان حاضر در استان‌ها ضمن بیان دیدگاه ها و نظرات، پیشنهادات خود را ارائه کردند.

کدخبر: 726074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟