صحبت های مهران مدیری در دورهمی جنجال به پا کرد

در بخشی از این برنامه ضبط شده که دیشب پخش شد، مدیری با لحنی ترحم‌آمیز درباره مردانی که حق طلاق را به همسران خود داده‌اند، صحبت کرد و گفت آقایان جوگیر می‌شوند و این حق را به همسران خود می‌دهند. سپس از خانم های حاضر در استودیو پرسید که چند نفر حق طلاق را گرفته‌اند. فقط یک نفر دست بلند کرد و سپس مدیری او و شوهرش را روی صحنه آورد و با طرح سوال درباره دلایل و انگیزه‌های این اتفاق، حسابی با آنها شوخی کرد.

بعد از پخش برنامه، کاربران ایرانی توییتر به این برنامه وکنش نشان داده‌ند. تعداد زیادی از آنها به شیوه‌های مختلف به مهران مدیری اعترض کرده‌ند. بخشی از این واکنش‌ها را بخوانید:
– مهران مدیری داره تو برنامه‌ش تیکه می‌ندازه به مردهایی که حق طلاق رو به خانومشون دادن؛ می‌گه اینا سر سفره عقد جوگیر شدن…
– میگه تو این جمع کدوم زنی حق طلاق داره. فقط یکی بوده اونم شوهرش رو آورد روی سن و قاه قاه خندیدن بهش و ابراز دلسوزی کردن…
– مهران مدیری تو برنامه دورهمی به مردی که حق طلاق رو به همسرش داده میگه بیا بغلم و با یک حالتی انگار چقدر مورد ظلم واقع شده و حتی تحقیر شده.
– برنامه دورهمی راجع به طلاقه! از زنه می پرسه:چرا حق طلاق رو گرفتی! نمیگه چون حقمه! که بهم نمیدین تو این مملکت. میگه چون مامانم گفت!
– گاهی باید به طنزپردازان تاکید کرد که خندیدن و خنداندن خوبه ولی نه به هرقیمتی. حق طلاق داشتن یک خانم موضوع تحقیرآمیزی برای مرد نیست.
– به نظرم زشت تر از حرفای مهران مدیری دست زدن خانومای تو اون برنام‌س واسه اون حرفا.
– تا جایی که من از مدیری دیدم، این قسمت #دورهمی که در حال پخشه، تهوع‌آورترینه.
– هی همه گفتن دورهمی ببین خوبه. حالم بد شد بس که این مدیری ضدزنه.
– صد در صد مطمئنم مهران مدیری برای دخترش در موقع ازدواج حقطلاق را میگیره، این جفنگیات برای پر کردن وقت برنامه و خندوندن مردم ]…[ه.
– اولیه ترین حقوق زنها مایه تمسخره تو سیمای میلی! اینکه یه زن حق طلاق داره دلیلی برای تحقیر همسرش نمیشه جناب مدیری.
– انقد که از مهران مدیری خوشم می اومد دیگه همون قد نمیاد.
– مهران مدیری سالهاست نشون داده بنا نداره از سکوى زن ستیزى بیاد پایین، باید که فکرى کرد به حال آنان که در جهل مرکب به حرفهاى او مى خندند.
تعداد توییت‌هی منفی درباره این برنامه بسیار زیاد است. اما در مقابل، کاربرانی هم به دفاع از مدیری در برابر انتقادها پرداخته‌اند. برخی از آنها معتقدند با یک برنامه نمی‌توان درباره کمدین محبوبی مثل مدیری موضع قطعی گرفت:
– خداروشکر مهران مدیری یه حرفی زد و شما کارشناسای خبره از زیر خروارها خاک سر برآوردین.
– چتونه شماها؟؟!! مهران مدیری اینهمه برنامه طنز شاخ داره حالا با یه برنامه دورهمی شد بیشعور!!؟؟ نمک نشناسی نیست؟
– مهران مدیری زد وسط خال چون وقتی نقدت مورد هجمه این همه فمینیست قرار بگیره، یعنی زدی وسط خال. حق طلاق از نظر فلسفی باید به چالش کشیده بشه.
– مهران مدیری این همه برنامه خوب و انتقادی ساخته حالا برا یه اشتباه سریع جبهه نگیرید و بهش بگید بیشعور. نقد غیر منصفانه همین کار ماست.
– حالا کاری به حرف مهران مدیری ندارم، ولی برین شوهای خارجی رو ببینین خیلی بدون پرده در مورد همه چی نظر میدن. حداقل واسه اونا به به چه چه نکنین.
– کاش حرفای آخر برنامه مهران مدیری هم میدید تا اینجوری یکطرفه قضاوت Judgment نکنید.
– اینایی که به مهران مدیری حمله می‌کنند که چرا تو دورهمی با مهریه و طلاق شوخی کرده،همونایی‌اند که سر «در حاشیه» به پزشک‌ها می‌گفتند بی‌جنبه.
– جریان چیه انقدر مدیریو میکوبید؟ مدیری آدم باهوشیه؛ توی این موردم کاملا هوشمند عمل کرده! این موضوع حق طلاق باید ریشه‌ای راجبش بحث شه!
نکته جالب آن است که توییت‌های موافق و مخالف درباره «دورهمی» و مدیری ادامه دارد و به نظر می‌رسد طی یکی دو روز آینده این بحث ادامه داشته باشد و بیشتر درباره این مساله اظهار نظر شود.
منبع: آی سینما

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 232379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟