هنرمند بزرگ تئاتر به تهران می آید

سعید اسدی، دبیر جشنواره 35 تئاتر فجر در نشست خبری دیروز از حضور یوجینو باربا، کارگردان و نظریه‌پرداز ایتالیایی تئاتر و از افراد شاخص تئاتر سخن گفت که نامش با اصطلاحاتی چون «تئاتر تجربی»، «تئاتر آزمایشگاهی» و «تئاتر مردم‌شناختی» گره خورده است. آقای باربا که متولد سال 1936 است هم‌اکنون هشتاد سال سن دارد.

البته پیشتر نیز مهدی شفیعی، مدیرکل اداره کل هنرهای نمایشی نیز در نمایشگاه مطبوعات از رایزنی‌ها برای حضور این هنرمند بزرگ تئاتر خبر داده بود.

باربا فعالیت حرفه‌ای خود در زمینۀ تئاتر را در دهۀ شصت میلادی با دستیاری یرژی گروتفسکی آغاز گرد. نزدیک به 50 سال مدیریت هنری گروه تئاتر اودین را بر عهده داشته است و طی این مدت با توسعۀ دیدگاه‌ها و تکنیکهای خود در تربیت بازیگر Actor و دراماتورژی، به جایگاه شاخصی در تئاتر جهان دست یافته است. همچنین رویکرد ویژۀ یوجینو باربا به «تئاتر بینافرهنگی» و همکاریش با هنرمندانی از ملیتها و فرهنگهای گوناگون در گروه تئاتر اودین به آثار او ویژگی چندفرهنگی منحصر به فردی بخشیده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یوجینو باربا و اعضای گروه او طی مدت اقامت یک هفته‌ای خود در تهران، علاوه بر اجرای یک نمایش و چند پرفورمنس، برگزاری چهار کارگاه آموزشی پیشرفته برای تعدادی از هنرمندان تئاتر ایرانی را در برنامۀ خود خواهند داشت.

شرایط ثبت‌نام در کارگاه‌های آموزشی گروه تئاتر اودین به زودی اعلام می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 238443 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟