وضعیت نمایش فیلم‌های بدون مجوز روشن شد

از سوی دیگر سخنگوی شورای صنفی نمایش هم می‌گوید این شورا استثناهایی را برای عقد قرارداد نمایش برخی فیلم های سینمایی در نوبت دوم اکران نوروز در نظر گرفته است.

«سد معبر» و «ماه گرفتگی» فیلم هایی هستند که تهیه کنندگان آنها برای اکران در نوبت دوم نوروز، اعلام آمادگی کرده بودند. این دو فیلم در حالی مذاکرات خود را با سرگروه های سینمایی انجام دادند که هنوز پروانه نمایش آنها صادر نشده است و امید داشتند که با تشکیل جلسه شورای پروانه، مجوز اکران این دو فیلم پیش از دوشنبه هفته جاری صادر شود.

هادی انباردار تهیه کننده فیلم سینمایی Movie «ماه گرفتگی» ابراز امیدواری کرد که شورای پروانه نمایش، جلسه فوق العاده ای را برای صدور پروانه نمایش فیلم های متقاضی اکران دوم عید برگزار کند که تا پیش از جلسه شورای صنفی نمایش، آنها بتواند قرارداد اکران خود را به ثبت برسانند. انباردار همچنین از توافق با سینما آزادی Freedom به عنوان سرگروه فیلم «ماه گرفتگی» برای اکران در نوبت دوم نوروز خبر داد.

از سوی دیگر بهمن کامیار، هم به آی سینما گفت که عوامل فیلم «سد معبر» برای صدور پروانه نمایش این فیلم همچنان منتظر هستند. او عدم هماهنگی در برگزاری اولین جلسه شورای پروانه نمایش در سال 96 را مهم ترین دلیل صادر نشدن پروانه نمایش فیلم های متقاضی اکران دوم نوروز می داند و می گوید احتمالا شورای صنفی نمایش هم استثنائاتی را برای عقد قرار داد اکران این فیلم ها قائل خواهد شد.

در رابطه با عدم برگزاری جلسه شورای پروانه نمایش، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش به آی سینما می گوید: «قاعدتا فیلم هایی که هنوز پروانه نمایش آنها صادر نشده، نمی توانند قرارداد خود را به شورای صنفی نمایش ارسال کنند. اما شورا برای اکران دوم عید، استثنائاتی را برای فیلم ها در نظر گرفته است تا بتوانند برای اکران دوم نوروز آماده شوند. بر این اساس، فیلم هایی که با سرگروه های سینمایی به توافق رسیدند، می توانند این موضوع را در جلسه دوشنبه شورای صنفی نمایش مطرح کنند و بعد از پذیرش شورا، قرارداد نمایش آنها منعقد شود.»

با توجه به صحبت های غلامرضا فرجی می توان نتیجه گرفت، که ثبت قرار داد اکران فیلم هایی که هنوز پروانه نمایش آنها صادر نشده است، با مشکل خاصی برای نوبت دوم نوروز مواجه نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 255968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟