چرا احمد شاملو فوتبال را برای همیشه کنار گذاشت؟

یکی از جلوه های جشنواره سینماحقیقت مستندهای زندگینامه ای است که در این جشنواره به نمایش درمی آید. در یکی از این مستندها که توسط مختار شکری پور درباره احمد شاملو شاعر فقید معاصر ساخته شده است شخصیتهایی مانند مسعود کیمیایی درباره شاملو صحبت کرده اند.

در این مستند مطرح شده که گویا شاملو به فوتبال علاقه زیادی داشته ولی چون در یک بازی بایک خطای شدید باعث شکستن پای بازیکن مقابل می شود این اتفاق تاثیر بدی روی شاملو گذاشته و او فوتبال را برای همیشه کنار می گذارد.

مسعود کیمیایی نیز در بخشی از این مستند روایت جالبی از علاقه شاملو به فیلمهای وسترن را مطرح کرده است. کیمیایی دراین فیلم می گوید: «با تند و تیزی ها و تلخی های که در زندگی شاملو وجود داشته ،طبیعی است که شعر او شعر فریاد باشد.» کیمیایی در ادامه صحبتهای خود شاملو را فراتر از جریانات روشنفکری دانست.

کیمیایی همچنین مقایسه جالبی به دشنه در شعرهای شاملو و چاقو در فیلمهای خودش پرداخته و گفته است:«دشنه در شعرهای شاملو را همیشه کنار چاقو در فیلم های من می گذارند در حالی که نگاه شاملو به دشنه با نگاه من به چاقو دو نگاه متفاوت است.»

کیمیایی همچنین عنوان می کند: «شاملو به فیلمهای وسترن علاقه بسیاری داشت.فیلمی که راه برود وحرکت کند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 276074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟