توقف خودروهای حادثه‌ساز  تا پایان نوروز/ اوج ترافیک نوروزی بعد از افطار است

به گزارش رکنا، سرهنگ عبدالحسین زارع رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح نوروزی پلیس راه از ۲۴ اسفند، گفت:

امسال هم این طرح از ۲۴ اسفندماه آغاز شده و اجرای آن تا ۱۴ فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح بیش از ۱۲۰ گشت محسوس و نامحسوس محورهای استان را تحت پوشش دارند.

زارع با اشاره به همزمانی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: همین امر موجب شده عمده بار سفر به ساعات بعد از افطار موکول شود که با توجه به تاریکی هوا و عدم آشنایی بسیاری مسافران با جاده‌ها، ممکن است خطرساز شود.

وی از تمام رانندگان خواست تا از رانندگی در طول شب خودداری کرده و حتی المقدور در روشنایی روز تردد کرده و برای اینکه برای روزه داری هم مانع ایجاد نشود، بعد از اذان ظهر تردد کنند.

زارع گفت: رانندگی در روز بویژه برای مسافران که به محورهای استان آشنا نیستند، بیش از همه توصیه می‌شود.

زارع یکی از عوامل اصلی تصادف در ایام نوروز را خستگی و خواب آلودگی عنوان و تصریح کرد: در همین راستا با همکاری و هماهنگی استانداری ایستگاه‌‎های خدمات رفاهی در طول مسیر مسافران در استان در نظر گرفته شده و توصیه می شود رانندگان پس از هر دو ساعت رانندگی حتما در این ایستگاه‌ها یا هر محل دیگری توقف کرده و قدری استراحت کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شلوغی محورها بویژه در ساعات بعدازظهر و بعد از افطار گفت: هر خودرویی که مرتکب تخلفات حادثه ساز شود، ضمن اعمال جریمه، تا پایان تعطیلات توقیف می شود.

وی با بیان اینکه پلیس هیچ اغماضی در برخورد با متخلفان ندارد، گفت: در این ایام با توجه به شلوغی محورها، هر تخلف کوچکی می تواند حادثه ساز شود، بنابراین برخورد پلیس با متخلفان در این ایام سخت گیرانه‌تر خواهد بود.

 

کدخبر: 981134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟