1860 کیلومتر اعتماد / روایتگر یک زن رکوردار گینس در ایران +عکس

این  فیلم مستند به موضوع سفر و دویدن «کریستینا پالتن» دونده سوئدی در ایران پرداخته است.

سال گذشته این دونده سوئدی که دارای دو رکورد ثبت شده در کتاب جهانی گینس است تصمیم گرفت تا به تنهایی مسیر ۱۹۰۰کیلومتری بین مزر بازرگان تا مرز باجگیران را در کشور ایران بدود. در همین راستا فیلم مستندی نیز از این سفر تهیه شده که برای نخستین بار در تاریخ 22 نوامبر برابر با روز سه‌شنبه دوم آذر ماه در سالن سینمایی «رفلکسن» شهر استکهلم به نمایش گذاشته خواهد شد.

این مستند توسط یک تیم ایرانی و سوئدی در کشور سوئد تهیه و فیلمبرداری آن نیز در ایران و بخشی از آن در سوئد انجام شده است. نکته قابل توجه این مستند این است که در طی چند ماه گذشته تریلر یا تیزر این مستند در فصای مجازی نزدیک به ۹ میلیون بار بازدید داشته که در نوع خود بی سابقه بوده است.

شمیم برکه تهیه کننده و کارگردان این مستند  توضیح می‌دهد: بازخورد خیلی خوبی در  فضای مجازی از فیلم گرفتیم. تقریبا از تمام گوشه و کنار دنیا به ویژه آمریکا و کانادا برای ما  پیغام و ایمیل ارسال می‌شد و استقبال جهانی از فیلم بسیار خوب بود. همچنین ایرانیان داخل و خارج از کشور هم با فیلم ارتباط عمیقی برقرار کردند که برای گروه‌ ما بسیار مهم بود.

57385370

شمیم برکه

وی افزود: یکی از نکات قابل توجه این بود که فیلم ما هنوز آماده نبود و بسیاری از فستیوال‌های فیلم، با دیدن تریلر از ما درخواست داشتند تا ما فیلم را برای فستیوال‌های‌شانارسال کنیم. امیدوارم به زودی بتوانیم بعد از جلسه نمایش اولیه فیلم در استکهلم شرایطی را فراهم کنیم تا مخاطب‌ها بتوانند براحتی این مستند را تماشا کنند.

همچنین پالتن که با پیام «صلح و دوستی» وارد ایران شد، درباره انگیزه خود از این کار گفته است: دلیل این سفراز بین بردن پیشداوری‌های نادرست در مورد ایران و مسلمانان است.

این بانوی دونده از مسیر شمال غرب کشور  یعنی از مرز بازرگان با عبور از استان‌های آذربایجان غربی و شرق، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی خود را به مرز باجگیران در مرز ایران و ترکمنستان رساند.

مستند «به تنهایی در ایران، 1860 کیلومتر اعتماد»در  ۵۸ دقیقه‌ به رابطه دوستانه مردم ایران با این دونده سوئدی و تغییر دیدگاه اولیه این خانم تنها در طی مسیر می‌پردازد؛ بگونه‌ای که در ابتدای فیلم این دونده ترس‌هایی از محیط جدید با خود دارد که رفته رفته این ترس و نگرانی جای خود را به اعتماد و مهربانی می‌دهد.

عوامل تولید این مستند عبارتند از: شمیم برکه و آندره لارسون تهیه کننده، کارگردان و تدوینگر. سروش مرشدیان مفیلم‌بردار. یوکه گلرتز موسیقی. نوردیک ای‌وی پخش داخلی و بین المللی پروداکشن. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایسنا


اخبار زیر را از دست ندهید:

آزار و اذیت دختران زیبا در آتلیه های زیرزمینی عکاسی

نمی خواهم هووی جاری ام شوم

90 روز شکنجه وقیحانه زن 43 ساله در آپارتمان دوست پسرش +عکس

اسلحه کشی زن بیوه روی مردان مزاحم +فیلم گفتگو با این زن و عکس

عجله عجیب دختر و پسر دانشجو برای جدایی / دختر: تا دو سال قبل از عقد عروسک‌بازی می‌کردم

فیلم اتفاقی از تصادف وحشتناک و مرگبار هیوندا النترا در مشهد+ عکس

 

فیلم مرد مورچه ای را در 30 دقیقه ببینید + دانلود رایگان

کار خیرخواهانه خواننده زن جوان + عکس

بازیگری که در ۸۰ سالگی سیاستمدار شد +عکس

کدخبر: 229911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟