باربی های باحجاب به بازار آمدند +عکس های عروسک

عروسک‌های باربی تا کنون تغییرات زیادی کرده‌اند. باربی‌هایی با رنگ پوست‌های مختلف برای اینکه نشان‌دهنده‌ی دوری از تبعیض جنسی باشند یا باربی‌های پلاس سایز یا سایز بزرگ برای اینکه به همه نشان دهند زیبایی تنها با داشتن اندام لاغر به دست نمی‌آید از نمونه‌های این تغییرات هستند. این‌بار یک دانشجوی اهل نیجریه، باربی‌هایی با حجاب طراحی کرد و آن‌ها را در صفحه‌ی اینستاگرامش به نمایش گذاشت.

1


تصویری که با شنیدن اسم باربی به ذهن ما می‌آید تصویر یک دختر بلوند با شلوار جین و تاپ‌های رنگارنگ است اما با طراحی‌های جدید حنیفه آدم، می‌توانیم باربی‌هایی با روسری‌های رنگارنگ و عبایاها و لباس‌های پوشیده را ببینیم. او در مصاحبه‌ای با CNN گفت: « فکر کردم تا به حال کسی باربی را با حجاب ندیده پس به نظرم رسید که در اینستاگرام Instagram صفحه‌ای به این منظور باز کنم و باربی‌ها را با لباس‌هایی که خودم دوخته ام به نمایش بگذارم. اعتقاد دارم دیدن عروسکی که مانند خودم لباس می‌پوشد مهم است.» این دانشجوی ۲۴ ساله که در رشته‌ی داروشناسی تحصیلات خود را در انگلستان به پایان رسانده، کلمه‌ی Hijarbie را برای این عروسک‌ها ابداع کرده که برگرفته از دو کلمه حجاب و باربی است. او عقیده دارد عروسک باربی همیشه یک الگو برای دختران بوده پس چه بهتر که این الگو برای دختران مسلمان با حجاب و لباس پوشیده باشد. به عقیده‌ی او استایل این باربی‌ها ریشه در فرهنگ و مذهب او دارد.
واکنش‌ها به این عروسک باربی کاملا مثبت بوده و سفارش‌های زیادی از سراسر جهان برای این باربی دریافت کرده است. او اکنون بیش از ۸۰۰۰۰ فالوئر در اینستاگرام دارد. علی‌رغم محبوبیتش در فضای مجازی، گاهی کامنت‌های منفی نیز دریافت می‌کند. «بعضی از مردم فکر می‌کنند زنان مسلمان به اجبار حجاب دارند اما این‌طور نیست.
او چندین بار از زنان مسلمان موفق الگو گرفته و باربی‌هایی را با لباس‌های آنها به نمایش گذاشته است و اغلب حجاب‌هایی از کشورهای مختلف را نشان می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 276940 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟