ماکارونی نذری + فیلم
حجم ویدیو: 22.97M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59

به گزارش رکنا، در فرهنگ مذهبی ما شیعیان نذری دادن در ایام مهم شهادت امامان و پیامبر اکرم(ص) بسیار رایج است. امروز شهادت امام محمد باقر (ع) امام پنجم شیعیان است. در این فیلم مشاهده می کنید که خانواده ای مشغول پختن ماکارونی در دیگ های بزرگ هیاتی هستند تا نذر خود را ادا کنند؛ از عزیزانی که در این ایام نذری دارند و به راز و نیاز با خداوند می پردازند التماس دعا داریم.

خلاصه زندگی نامه امام محمد باقر (ع)

پدر بزرگوار امام محمد باقر (ع)، امام سجاد (ع) و مادر ایشان فاطمه دختر امام حسن (ع) است. به این ترتیب نسب ایشان هم به امام حسن (ع) و هم به امام حسین (ع) می‌رسد. در واقعه عاشورا ایشان ۴ سال داشت. امام باقر (ع) پس از شهادت پدرشان و در سال ۹۵ هجری قمری به امامت رسید و تا سال ۱۱۴ هجری قمری به مدت ۱۹ سال پیشوای شیعیان بودند. دوران امامت ایشان همزمان با پنج تن از خلفای بنی امیه به نام‌های ولید بن عبدالملک، سلیمان بن عبدالملک، عمر بن عبدالعزیز، یزید بن عبدالملک و هشام بن عبدالملک بوده است.

ولادت و محل تولد امام محمد باقر (ع)

امام محمد باقر (ع)، معروف به باقرالعلوم، در یکم ماه رجب سال ۵۷ هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد. البته در برخی منابع گفته شده است که ایشان در سوم صفر سال ۵۷ متولد شده‌اند که مورد اول قطعیت بیشتری دارد.

شهادت و محل دفن امام محمد باقر (ع)

امام پنجم (ع) در ۷ ذی الحجه سال ۱۱۴ هجری قمری و در سن ۵۷ سالگی به شهادت رسید. در برخی منابع هشام بن عبدالملک و در برخی دیگر ابراهیم بن ولید عامل شهادت ایشان ذکر شده است. امام محمد باقر (ع) در قبرستان بقیع، کنار مرقد پدرش امام سجاد (ع) و عموی پدرش امام حسن (ع) دفن است.

کدخبر: 903857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟