گیتارنوازی زیبا را ببینید و بشنوید | فیلم
حجم ویدیو: 6.54M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53

به گزارش رکنا، گیتار از سازهای پرطرفدار است که در سبک های مختلف نواخته می شود. فیلمی از گیتار نواختن یک فرد هنرمند را تقدیم تان کرده ایم.

گیتار فلامنکو چیست؟

گیتار فلامنکو (Flamenco guitar) یکی از انواع گیتار برای نواختن سبک فلامنکو می‌باشد که با ورود آن به بازار ساز های موسیقی تاکنون توانسته است جایگاه بسیار مناسبی را در میان کلیه‌ی سازهای موسیقی که برای نواختن این نوع سبک موسیقی توسط اسپانیایی‌ها به کار گرفته می‌شدند، باز کند تا جایی که دیگر این دو کاملاً با یکدیگر یکی شده، به‌طور کامل وابسته به یکدیگر می‌باشند، درواقع اسپانیایی‌ها پیش از ورود گیتار فلامنکو به میان انواع سازهای موسیقی، برای نوازندگی این سبک موسیقی که موسیقی سنتی آن‌ها به حساب می‌آید، سازهای دیگری را مورد استفاده قرار می‌دادند.

سبک فلامنکو چیست؟

سبک فلامنکو یکی از انواع سبک های موسیقی می‌باشد که بنابر گفته‌ها بیش‌تر متأثر از کولی‌هایی که در اسپانیا بودند می‌باشد و در گذر زمان با تحت تأثیر قرار گرفتن از فرهنگ‌های مختلف و سبک‌های موسیقی گوناگون در طول سال‌های متمادی به صورتی که امروزه شنیده می‌شود.

تغییر پیدا کرده است و به عنوان یک سبک مادر و اصلی برای گیتار به شمار می‌آید و در واقع چنین می‌توان گفت که نوازندگان گیتار با استفاده از گیتار فلامنکو یک سبک مادر را می‌نوازند و به همین دلیل پس از تمرین کردن بسیار، متمرکز و مداوم، با تسلط پیدا کردن به این سبک موسیقی تکنیکی و حرفه‌ای، اجرای سایر سبک‌های موسیقی بسیار آسان‌تر خواهد بود.

ویژگی‌های سبک فلامنکو

از ویژگی‌های سبک فلامنکو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    همه‌ ریتم‌ها و تکنیک‌های موجود در دو سبک موسیقی پاپ و کلاسیک نشأت گرفته از ریتم‌ها و تکنیک‌های سبک فلامنکو است.

    تمام ریتم‌ها و تکنیک‌ها دارای اسامی ویژه‌ی مخصوص به خود در این سبک موسیقی هستند.

    درحقیقت موسیقی‌ که با گیتار‌‌‌‌های فلامنکو نواخته می‌شود، تلفیقی است از ملودی و ریتم.

    روش مخصوصی از نت نویسی در این سبک موسیقی وجود دارد که با عنوان تبلچر در نوازندگی با گیتار‌‌های فلامنکو در بین عموم شناخته شده است و اجرا می‌شود و به آن سیفرا می‌گویند.

    مثل موسیقی اصیل ایرانی در این سبک موسیقی نیز دستگاه‌های موسیقی وجود دارند و برای یادگیری آن شناخت این دستگاه‌ها کاملاً ضروری می‌باشد.

کدخبر: 933181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟