3 ماه زندان به خاطر قطع کردن سیم بلندگویی که دعا پخش می کرد+عکس

کلاس هایتما ، توریست هلندی برای گذراندن تعطیلات به کشور برمه ( میانمار) رفته بود غافل از این که تعطیلاتش را در یک اردوگاه کار اجباری سپری خواهد کرد آن هم به مدت 3 ماه.

این جوان هلندی 30 ساله در هتلش در شهر ماندلای در مرکز برمه ( میانمار) می خواست بخوابد اما سرو صدای گوش خراش بلندگوهای یک معبد بودایی که در مقابل هتل قرار داشت ، مانع از خواب او شد.

کلاس هایتما غافل از اینکه چه بلایی در انتظارش است از هتل خارج شد، به آن سوی خیابان رفت و سیم های بلندگوها را که در حال پخش مراسم دعا بودند ، قطع کرد. مردم خشمگین او را در هتل دنبال کردند. جوان توریست خوش شانس بود که از سوی بودایی های عصبانی قطعه قطعه نشد و آنها به تماس گرفتن با پلیس اکتفا کردند. ماموران از راه رسیده و کلاس را دستگیر کردند.

به نوشته روزنامه تلگراف، دادگاه شهر ماندلای برمه علاوه بر اتهام قطع بلندگوهای معبد بودایی که توهین مذهبی تلقی می شود ، متهم شد که با کفش وارد این مکان مقدس شده و آنجا را ملوث کرده است.

کلاس در دادگاه در دفاع از خود گفت: من واقعا خوابم می آمد، نمی توانستم این صدا را تحمل کنم. من از پنجره هتل بیرون را نگاه کردم و بچه هایی را حال بازی دیدم. تصور کردم که آنها با بلندگوها بازی می کنند . من نمی دانستم که آنجا یک مکان مذهبی است.

دادگاه ماندلای دفاعیات کلاس را قانع کننده ندانست و او را به جرم توهین به دین به 3 ماه زندان در یک اردوگاه کار اجباری محکوم کرد.

به هرحال، تعطیلات کلاس هایتما در برمه بیش از مدتی که برنامه ریزی کرده بود ، به طول می انجامد. علاوه بر این، به جای خواب راحت و استراحت باید در اردوگاه بیگاری هم کند.

در برمه ( میانمار) دین بودایی مذهب رسمی محسوب شده و مجازات های سختی برای افرادی که قوانین این دین را رعایت نکنند ، در نظر گرفته می شود. اقلیت های دینی دیگر از جمله مسلمان ها در حاشیه جای داشته و اغلب قربانی خشونت های بودایی های افراطی و حتی ماموران دولتی قرار می گیرند.

منبع: جام جم

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

تصاویر لحظات وحشتناک بلعیده شدن یک سگ به وسیله مار پیتون

کتک خوردن کارگران شهرداری از کارمندان بانک رفاه کارگران رشت

بچه نهنگ شجاع جان مادر خود را نجات داد + عکس

فیلم آموزش خنده های شیطانی پدر به پسرش + تصاویر

عروس روز جشن ازدواج اش موش آب کشیده شد! / حادثه عجیب در مراسم جشن

زن شوهردار برای پایان دادن به ارتباط شوم به دادگاه رفت

وقتی بازیگر مرد مشهور 900 میلیون تومان برای خرید یک بلیت می پردازد +عکس

هکر معروف «ماه عسل» به کمک سحر قریشی آمد! +عکس

حذف عکس سهراب سپهری از روی سنگ قبر تازه‌اش+ عکس

 

کدخبر: 226470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟