مرگ ناگهانی پدر و مادر از پسر 14 ساله دزد حرفه ای ساخت + فیلم گفتگو با تنهاترین سارق با تراژدی دردناک

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، سرهنگ کارآگاه سید قاسم موسوی فر رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران در خصوص این پرونده به رکنا گفت: از اوایل بهمن ماه پروده های متعدد سرقت به شیوه بیهوشی از سوی مقام قضایی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست تحقیقات به سراغ طعمه های این سارق حرفه ای رفته و پی بردند که متهم در نقش مسافر و به صورت دربستی سوار بر خودروها شده و پس از اعتمادسازی و صحبت در فرصتی مناسب از راننده ها خواسته تا جلوی یک مغازه توقف کنند و متهم پس از دادن آبمیوه به راننده و خوردن نوشیدنی، راننده بیهوش شده و سارق با خونسردی کامل اقدام به سرقت خودرو کرده است.

سرهنگ موسوی فر ادامه داد: بدین ترتیب کارآگاهان مسیرهایی را که سرقت ها در آن صورت گرفته بود تحت بررسی قرار دادند و تصویر سارق سابقه دار که در گذشته نیز به همین شیوه و شگرد دستگیر شده بود ردیابی شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: این سارق حرفه ای که در مناطق شرق تهران و مناطق ملارد، اسلامشهر و کرج دست به سرقت زده بود خیلی زود ردیابی شد و پس از مخفیگاه سارق در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد و در ادامه مشخص شد این سارق پس از سرقت خودروها اقدام به فروش وسایل خودروها در فضای مجازی کرده و سپس خودروهای اوراق شده را در خیابان رها کرده است.

سرهنگ موسوی فر ادامه داد: متهم پس از دستگیری 4 مالخر وسایل سرقتی را لو داد که در عملیات های جداگانه همه متهمان دستگیر شدند.

رییس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: چنانچه افرادی خودروهایشان به شگرد بیهوش کردن هدف سرقت قرار گرفته برای شناسایی و پیگیری پرونده هایشان به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

تنهاترین دزد پایتخت

فرهاد 38 ساله که یکی از سارقان قدیمی است که از 14 سالگی وارد دنیای خلافکاری و سرقت شده است می گوید از زندگی عقده دارم و همیشه دوست داشتم یک خانواده داشته باشم.

سابقه داری؟

بله، از 14 سالگی دستگیر شدم و به زندان رفتم.

اولین بار به چه جرمی دستگیر شدی؟

سرقت موتور سیکلت.

چرا انقدر زود وارد دنیای خلافکاران شدی؟

وقتی کسی را نداشته باشی و آواره خیابان باشی بهتر از این نمی شود.

پدر و مادرت از هم جدا شدند؟

نه، 7 ساله بودم که پدر و مادر در حادثه تصادف در کرمانشاه به کام مرگ فرو رفتند و من که هیچ کسی را نداشتم آواره خیابان ها شدم.

آخرین بار کی زندان بودی؟

5 ماه قبل پس از 13 سال زندان آزاد شدم و 3 ماه به دنبال کار گشتم اما هرجایی که می رفتم یا ضامن مطمئن می خواست یا سوء پیشینه که با توجه به سابقه زندانم کسی به من کار نمی داد.

یعنی سرقت هایت ادامه دارد؟

اگر مسئولان به فکر ما زندانیانی باشند که پس از آزادی دنبال کار می گردیم که دیگر دزدی نکنیم یک کار بدهند تا دوباره دست به خلاف نزنیم.

این بار به چه جرمی دستگیر شدی؟

سرقت به شگرد بیهوشی.

شگردت را توضیح بده؟

سوار بر خودروها می شدم و پس از صحبت و اعتماد سازی در مسیر بازگشت از راننده ها می خواستم که جلوی سوپرمارکت توقف کند و با گرفتن آبمیوه یکی از آنها را مسموم می کردم و بعد آن را به راننده می دادم و راننده پس از خوردن نوشیدنی گیج می شد و من اقدام به سرقت خودروها می کردم.

با پول سرقتی چه می کردی؟

پول زیادی به دست نیاوردم هر چه از فروش وسایل سرقتی به دست می آوردم برای جا و غذا هزینه می کردم.

بزرگترین آرزویت چیست؟

داشتن یک خانواده بزرگترین آرزوی من است.

چه اتفاقی بیفتد دیگر دزدی نمی کنی؟

مالخر نباشد ما دیگر دزدی نمی کنیم.

یعنی فقط مالخرها باعث سرقت شما است؟

بله، اگر نباشد که دیگر دزدی نمی کنیم، یعنی دزدی کنیم به چه کسی بفروشیم و نمی توانیم پول به دست آوریم.

بنا بر این گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار دارد.

پایگاه ششم آگاهی تهران

پایگاه ششم آگاهی تهران

پایگاه ششم آگاهی تهران

پایگاه ششم آگاهی تهران

کدخبر: 976010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟