١۶٩ هزار نفر از جمعیت آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد

 به گزارش رکنا ازآذربایجان‌غربی؛رضا مهرافروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت :  یک هزار و ۶۵٠ خانوار زندانی تحت پوشش کمیته امداد امام آذربایجان غربی هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی تاکید کرد : طی ٩ ماهه ٧٨٠ میلیارد تومان کمک معیشت به خانواده های تحت پوشش پرداخت شده و در این مدت ٣٣ هزار خانواده بالغ بر ۴٠ میلیارد تومان کمک موردی دریافت کرده اند.
وی ادامه داد : امسال بالغ ١۵٠٠ فقره با اعتبار بیش از ۴ میلیارد تومان لوازم خانگی اهدا شده و برای ٣۵ هزار نفر فرانشیز درمان پرداخت شده است.
مهرافروز با اشاره به ١٢٠ نوع خدمات توسط این نهاد حمایتی اذعان کرد : برای ١٢٠۶ فقره جهیزیه بالغ با ٣۵ میلیارد تومان جهیزیه و ۶٣ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه پرداخت شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ( ره) خاطرنشان کرد: بیش از ١٠ هزار نفر با اعتبار حدود ١۴ میلیارد تومانی از خدمات مشاوره این نهاد حمایتی بهره مند شده اند.
مهرافروز با اشاره به فعالیت " صندوق قرض الحسنه امداد ولایت" گفت : ۵١۴۵ فقره تسهیلات خرد توسط این صندوق با اعتبار ٩۵ میلیارد تومانی در اختیار نیازمندان قرار گرفته‌است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ٧ هزار خانوار تحت پوشش مستاجر هستند، اذعان کرد : در بخش مسکن  ٨٨٣ واحد در  حال ساخت می باشد که پیش بینی می شود تا پایان سال به اتمام رسیده و واگذار شوند.
مهرافروز  با عنوان این مطلب که در حوزه اشتغال  تاکنون ۵ هزار نفر با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان دوره های مهارت آموزی مشارکت داشته اند  ادامه داد: در سال جاری ۶۵٠٠ نفر با اعتبار حدود ۵٧٠ میلیارد تومان موفق به اخذ تسهیلات شده اند.
وی با بیان اینکه ۶۵٣٠ کودک یتیم و ١٢ هزار و ١٢۵ محسنین از خدمات بهره مند هستند، بیان کرد : حدود ٧٠ هزار حامی داریم و بیش از ٩٠ میلیارد تومان هم توسط ایتام حمایت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره) آذربایجان غربی در پایان گفت: در حوزه مشارکت های مردمی بالغ بر ۵۵٠ میلیارد تومان توسط مردم حمایت و جمع آوری شده است.

نسرین معجنی/آذربایجان‌غربی 
 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟