فرشیدی: نگاه دولتمردان به آموزش و پرورش تنزل یافته است

رکنا اجماعی: محمود فرشیدی در ویژه برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه میان نگاه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نسبت به جایگاه معلم با آنچه وجود دارد، فاصله بسیار زیاد است و روز به روز این فاصله بیشتر می شود گفت: به عنوان مثال از بعد آموزشی می بینیم که مردم معلم خصوصی برای فرزندشان می گیرند یا می‌گوییم باید فرزندان را خودباور و مفتخر به ایران اسلامی تربیت کنیم، ولی برونداد نظام تعلیم و تربیت اسلامی این نیست.

وی افزود: برای حل مشکلات آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین ایجاد شد و ما توانستیم از سند سکولار به سند وحیانی دست یابیم اما احتیاج به عزم ملی داریم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه باید نظام جمهوری اسلامی، یک انقلاب فرهنگی برای ارتقای آموزش و پرورش ایجاد کند،گفت: این کار برای این است که از آموزش و پرورش دفاع کنیم.

فرشیدی افزود: فعالیت آموزش و پرورش مانند سایر وزارتخانه ها نیست، وزارتخانه های دیگر کالا و خدمات تولید می کنند اما آموزش و پرورش انسان می سازد. باید فرهنگسازی شود تا حق نسل آینده مطالبه شود نه اینکه فقط وقتی که اتوبوسی چپ می کند؛ رسانه‌ها گزارش دهند و ریشه یابی کنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: این چالش به سالهای اول انقلاب باز می گردد که این باور را داشتند، اما اکنون می بینید در عمل، نگاه دولتمردان روز به روز به آموزش و پرورش تنزل پیدا کرده و آموزش و پرورش جایگاه کمتری پیدا کرده است. به عنوان مثال معاونت پرورشی حذف شد یا به تربیت معلم بی توجهی شد یا نگاه اقتصادی مطرح بوده است؛ به عنوان مثال چه کنیم که پول در آموزش و پرورش کمتر خرج کنیم تا راهی بسازیم؟.

فرشیدی با بیان اینکه کار آموزش و پرورش دیربازده است، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید ساختار دقیق تری در نظام جمهوری پیدا کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 306140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟