به گزارش گروه حوادث رکنا، پژوهشگران آلمانی ماده‌ای را بر سطوح سلول‌های سرطانی آزمایش کردند که باعث مرگ این سلول‌ها شد. این محققان باید بررسی کنند آیا این ماده در خارج از شرایط آزمایشگاهی نیز عمل می‌کند یا خیر.
وقتی پژوهشگران این ماده را روی سطوح سلول‌های سرطانی قرار دادند، در نهایت سلول‌های سرطانی از بین رفتند. عاملی که منجر به چنین واکنشی در سلول‌های سرطانی می‌شود هنوز مشخص نیست.
دانشمندان دانشگاه بن به‌همراه محققان شرکت آمریکایی Caris Life Sciences کلید این معما یعنی آپتامرها را شناسایی کردند. آپتامرها توالی کوچکی از دی.ان.ای هستند که در اثر آرایش متفاوت ساختارهای ژنتیکی یا نوکلئوتید، می‌توانند اشکال مختلفی به خود بگیرند.
در این میان، گونترمایر، استاد زیست شناسی و شیمی دانشگاه بن، و همکارانش آرایش خاص این آپتامرها را که می‌تواند در درمان سرطان موثر واقع شود کشف کرده‌اند.
پژوهشگران دانشگاه بن به این نتیجه رسیده‌اند که آپتامر C10.36 می‌تواند با ترکیب پروتئینی مولکول‌های سطحی سلول‌های سرطانی جفت شود. آپتامرها و پروتئین‌های سطحی می‌توانند به درون سلول‌های سرطانی نفوذ کنند.
مایر می‌گوید می‌توان آپتامر را با مواد شیمی درمانی ترکیب کرد و بدین ترتیب به جنگ سلول‌های سرطانی رفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟