گفتگو با زنی که سامانه بازشناسی امواج رادیویی را در ایران راه اندازی کرد/همه مسیر ها برایم مانع بودند

به گزارش خبرنگار رکنا،  آزاده سپاسگزار مدیر و موسس شرکت فناوران داتیس در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره فعالیت خود به عنوان یک زن کارآفرین اینگونه گفت :  در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل و 16 سال است که شرکت داتیس را تاسیس کرده ام و بیشتر در پروژه های صنعتی برروی مکانیزه کردن بارکد و RFID « سامانه بازشناسی با امواج رادیویی» فعالیت می‌کنیم.

نخستین فردی که سامانه بازشناسی با امواج رادیویی را در کشور راه انداخت

وی با بیان اینکه نخستین فردی هستم که سال 83 در کشور « سامانه بازشناسی با امواج رادیویی» را راه اندازی کردم تصریح کرد: عمده مشتریان ما در این زمینه خودروسازان و صنعت گران هستند که در تغییر و بروز شدن پیشرو هستند و پتروشیمی، نساجی، فرودگاه ها و... از نظر تجهیز کردن آنها با برکد و هم نرم افزاری با ما همکاری می‌کنند.

مدیر و موسس شرکت فناوران داتیس تصریح کرد: یکی از کارهای تیم ما انتقال اطلاعات از طریق امواج است  و در این حالت دیگر نیازی به حضور اپراتور نیست. طرحی که امروز در اتوبان های شهر به چشم می خورد. یا طرح پلاک و پاسپورت الکترونیک را ارائه دادیم اما متاسفانه این طرح به انجام نرسید.

همه مسیر ها برای من مانع بودند/ برای یک مرد مسیر راحت تر بود

سپاسگزار در پاسخ به این سوال که در مسیر فعالیت خود با چه موانعی مواجه بود گفت: همه مسیر برای من مانع بودند . بحث جنسیت در کشور ما بسیار پررنگ است و در کار، من به عنوان یک زن با یک مرد برابر نیستم این مسئله باعث می‌شود تا تلاش های من بیشتر از یک مرد باشد برای مثال در ادارات دولتی سختی زیادی کشیده ام. برای گرفتن کارت بازرگانی با مشکل روبرو بودم یا در بحث مالیات ابتدا مرا محکوم می‌کردند تا بعد از یک سال دوندگی بتوانم از خود دفاع کنم. شاید اگر یک مرد بجای من بود خیلی راحت تر می‌توانست مسیر ما را رد کند.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 نفر به صورت مستقیم برایم کار می‌کنند و حدود 15 پیمانکار نیز به صورت غیر مستقیم با من همکاری دارند.

WhatsApp+Image+2020-01-10+at+12.29.07

امروز نباید تبلیغ کارآفرینی کرد

وی تاکید کرد: امروز نباید تبلیغ کارآفرینی کرد بلکه باید مردم را به سمت کارکردن سوق داد. من یک متخصص هستم که اگر زمانی برای من وجود داشت تا بتوانم تخصص خود را اجرا کنم هیچ وقت به دنبال این مسئله نمی‌رفتم که خود را درگیر مسائل مدیریتی کنم. ترجیح می‌دادم که یک متخصص خوب شوم اما از آنجایی که فضای مناسب وجود نداشت مجبور به این کار شدم.

سپاسگزار با بیان اینکه هرکس در هر موقعیتی هست باید خوب کار کند افزود: افراد دنبال مدیر شدن نباشند بلکه دنبال متخصص بودن باشند. در گذشته افراد سر کار می‌رفتند و به صورت پله ای رشد می‌کردند تا در نهایت یک روز به پست یا مقامی برسند اما امروز این اتفاق کم رخ می‌دهد و افراد دوست دارند که سریع مستقل شوند. استقلال همیشه خوب نیست.

مدیر و موسس شرکت فناوران داتیس در پایان اذعان کرد: به دلیل تحریم و گرانی ها کار ما نیز تحت تاثیر قرار گرفته و اجناسی که برای پروژه هایمان خریداری می کنیم را با قیمت بالاتری نسبت به گذشته می خریم اما با این حال در تلاش هستیم با کم کردن هزینه های اضافی دوام بیاوریم و به کارمان ادامه بدهیم.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 533429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟