جهانپور : پاسخ مثبت داروی اکتمرا در درمان برخی مبتلایان به کرونا / امکان عرضه در بازارهای بین المللی دارو + فیلم
حجم ویدیو: 14.09M | مدت زمان ویدیو: 00:01:59

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دارو آکتمرا مدتی قبل برای یک بیمار بدحال کرونایی تجویز می‌شود و نتیجه  مثبت داشت همین مسئله باعث شد تا این دارو را به عنوان دارویی ضد کرونایی بشناسند.

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که آیا داروی اکتمرا ضد کرونا است گفت: این دارو داروی ضد کرونا نیست و اگر چنین تعریفی درباره این دارو شده اشتباه است این دارو ضد ویروس نیست بلکه برخی بیماران که علائم التهابی در افراد شدید شده، ممکن است به کاهش التهاب بیانجامد.

وی افزود: البته تجویز این دارو برای هر بیمار  مناسب نیست ،شرایطی دارد یعنی هر بیماری که در شرایط شدید نیز باشد لزوما برای آن فرد قابل تجویز نیست اما گزارشات موردی از سودمندی این دارو از چین و سایر نقاط داشتیم که سریع این موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

جهانپور تاکید کرد: با توجه به اینکه فناوری این دارو در اختیار ماست ابتدا از یک بیمار و سپس بیماران دیگه شروع شده است که اگر اثر بخشی آن در این تعداد از بیماران مشخص شود قاعدتا این دارو هم می‌تواند وارد فهرست دارویی کشور شود.

جهانپور سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: ما توان تولید این دارو را داریم که حتی با توجه به شرایط فعلی می‌توانیم آن را به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم که مردم کشورهای دیگر نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550724 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟