جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز 10 می‌تواند حافظه SSD کامپیوتر شما را تخریب کند

ویندوز 10 / بر اساس گزارش منتشر شده توسط وبسایت Bleeping Computer به‌نظر می‌رسد که جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز موجب ایجاد یک باگ در ابزار “Defragment and Optimize Drives” شده است. در نتیجه وجود این باگ ظاهرا ویندوز 10 دیگر قادر به ثبت سوابق آخرین نوبت یکپارچه‌سازی (Defragmentation) اطلاعات داخل حافظه SSD کاربران نخواهد بود و به همین خاطر با هربار راه‌اندازی مجدد کامپیوتر، ویندوز برای یکپارچه‌سازی حافظه SSD تلاش خواهد کرد.

به گزارش رکنا، یکی از مزایای حافظه‌های SSD در مقایسه با دیسک‌های سخت (HDD) به طول عمر طولانی‌تر آن‌ها به‌‌خاطر فقدان اجزای متحرک مربوط می‌شود. همچنین حافظه‌های SSD غالبا از انجام فرآیند دیفرگ بی‌نیاز هستند. وجود باگ مذکور بسته به تعداد دفعات راه‌اندازی مجدد کامپیوتر توسط کاربر می‌تواند به انجام چندباره فرآیند یکپارچه‌سازی طی مدت روز منجر شود؛ پدیده‌ای که احتمالا برای سلامت حافظه SSD مضر بوده و نهایتا طول عمر آن‌را کاهش خواهد داد.

مایکروسافت اعلام کرده که بر روی یافتن راه‌حل این باگ کار می‌کند و پچ اصلاح‌کننده احتمالی آن‌را در اختیار منابع داخلی خود قرار داده است. بنابراین امیدواریم که این پچ به‌زودی در اختیار سایر کاربران نیز قرار گیرد. در عین‌حال تا زمان انتشار پچ برطرف‌کننده این باگ غیرفعال کردن مشخصه یکپارچه‌سازی خودکار پیشنهادی منطقی به‌نظر می‌رسد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 600714 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟