کرونا به سرعت ما را با شبکه فناوری اطلاعات تطبیق داد

کرونا / به گزارش رکنا ، حسین زینلی‌پور روز شنبه  افزود: البته امروز برخی هنوز خودشان را با شرایط کرونا تطبیق نداده‌اند و منتظرند کرونا ازبین برود و بعد فعالیت‌های گذشته خود را از سربگیرند .

وی ،در این رابطه به راه‌اندازی کلاس‌های مجازی اشاره کرد و عنوان کرد: تاثیر شبکه‌های اجتماعی امروز ذائقه مطالعاتی مردم را تغییر داده است، لذا باید راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال و تولید محتوا را جدی بگیریم.

این عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان با بیان این جمله که با وجود فضای جذاب شبکه‌های مجازی چکار کنیم که برای مردم(مخاطب خود) جذاب باشیم، بیان داشت: بنظرم راه‌های مختلفی را پیش‌بینی و به اجرا بگذاریم ولی در این راه نباید ناامید شد.

وی ادامه داد:امروز نگاه‌ها به حوزه فرهنگی و اجتماعی تغییر کرده و نوع نگاه‌ها این است که مسائل باهم ارتباط شبکه‌ای دارند و درهم تنیده هستند، لذا نمی‌توان یک عامل را در یک شرایط خاص به عنوان اولویت نخست درنظرگرفت که البته در تحلیل مسائل سعی کنیم عوامل را شبکه‌ای ببینیم و بنا به شرایطی که در آن هستیم به مسائل نگاه کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه هرمزگان یاد آورشد: برای افزایش مخاطبان خود در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی همیشه از مخاطب گلایه می‌کنیم اما خودمان باید در وهله اول مکلف به انجام آن باشیم.

زینلی‌پور تصریح کرد: نگاه یکسان به خدمات‌رسانی کتابخانه‌ها به مخاطب با سایر فعالیت‌های اداری ما اشکال دارد؛ اینکه زمان کاری کتابخانه‌ها هم مانند ادارات از صبح تا ساعت دوعصر باشد باعث کاهش مخاطب می‌شود چون بخش زیادی از مخاطبان در این ساعت در مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات به کار تحصیلی و اداری خود مشغول هستند.

وی در این رابطه به پژوهش کتابخانه‌ دانشگاه هرمزگان در حوزه کتابخوانی دانشجویان در ساعت‌های اداری و شب اشاره کرد و از راه‌اندازی پانسیون‌های مطالعاتی در فضای عمومی به عنوان یکی دیگر از راه‌های افزایش سرانه کتاب و هم کسب درآمد در حوزه فرهنگی نام برد.

زینلی‌پور در پایان سخنان خود با اشاره به اهداء هفت هزار جلد کتاب به امورکتابخانه‌های استان در سال گذشته، از اهداء نشر دانشگاهی و تالیفات استادان دانشگاه به کتابخانه‌ها به مناسبت هفته کتاب امسال خبرداد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 627143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟