روحانی هر چه را که دلش می خواست، در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب می کرد / شکایت مجلس از روحانی به دلیل مرگ های کرونایی پیک پنجم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در همایش رهاورد خدمت (صد روز توفیق خدمت صد میلیون دز تزریق واکسن) با انتقاد از نحوه تصمیم گیری های حسن روحانی در جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا در دوران ریاست جمهوری خود افزود: مقام معظم رهبری دو مرتبه به مسئولان قبلی ستاد ملی مبارزه با کرونا تذکر دادند که حتما باید نظرات کارشناسی در تصمیم گیری های ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت شود، اما متاسفانه نظرات کارشناسی در تصمیمات دوره قبلی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعمال نمی شد.

وی افزود: آمار بالای مرگ و میر در پیک پنجم کرونا به دلیل سوء مدیریت شخص رئیس جمهور سابق بود و نمایندگان مجلس به همین دلیل دو بار از ایشان شکایت کرده اند و امیدواریم قوه قضاییه به این شکایت ها رسیدگی کند.

شهریاری با اشاره به پیدایش سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی اظهار داشت: دور از ذهن است که سویه آفریقایی کرونا به ایران نرسد و ما برای این که با این ویروس مقابله کنیم، باید رعایت پروتکل های بهداشتی را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: آقای روحانی به صورت شفاف به وزیر قبلی گفتند که من نباید در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا حاضر شوم و به همین دلیل با وجود این که من دو بار از سوی رئیس مجلس به ستاد ملی معرفی شده بودم، آقای روحانی اجازه حضور من در جلسات این ستاد را نداد.

شهریاری ادامه داد: در دوره قبلی ستاد ملی مبارزه با کرونا هر چه رئیس جمهور سابق می خواست، درباره اش تصمیم می گرفت و اصلا به نظرات مخالف توجه نمی کرد، اما اکنون آقای رئیسی با سعه صدر همه نظرات را می شنود و براساس نظرات کارشناسی تصمیم می گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: ایران جزو ۶ کشور بزرگ تولید کننده واکسن کرونا در جهان است و ما تا پایان سال توان تولید ۶۰ میلیون دز واکسن ایرانی کرونا را خواهیم داشت.

 

کدخبر: 745016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟