افزایش 34 درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران/ 28 درصد خودروها معاینه فنی کسب نکردند

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه خبری شهر، حسین مقدم، مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، ضمن اشاره به مراجعه ۱۸۶ هزار دستگاه خودرو در نخستین ماه امسال، گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است. از آمار اعلامی، ۱۴۶ هزار دستگاه خودرو برای مراجعات اول بوده است.

28 درصد خودروها موفق به کسب معاینه فنی نشدند

وی ادامه داد: طی این یک ماه، تعداد نقص فنی مربوط به آلایندگی ۱۸ هزار، همراستایی ۱۱ هزار، کمک فنر ۵ هزار، تست ترمز ۱۳ هزار و وضعیت ظاهری ۱۹ هزار دستگاه خودرو شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه البته نقص فنی‌های اعلامی توسط راکبان برای دریافت معاینه فنی رفع شده است، افزود: در مجموع ۲۸ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند. البته تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص فنی بوده‌اند.

به گفته مقدم، حدود ۱۳۹ هزار گواهی معاینه فنی در فروردین ۱۴۰۱ صادر شده که از این تعداد، حدود ۲۸ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع حدود ۲۰ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

وی همچنین از شهروندان درخواست کرد با توجه به متفاوت بودن ساعت کاری، جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

کدخبر: 774215 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟