صدور 58 شناسنامه برای زنان آسیب دیده تهران / بیش از 400 کودک تحت آسیب دوره درمان را سپری کرده اند
حجم ویدیو: 70.48M | مدت زمان ویدیو: 00:02:57

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، طلوع بی نشان‌ها سازمانی مردم نهاد،غیردولتی و غیرسیاسی با هدف حمایت از زنان ، مردان و کودکان آسیب دیده اجتماعی از سال 1388 به صورت رسمی آغاز به فعالیت کرده‌است. طلوع به عنوان حامی تخصصی افراد درگیر بر معضل کارتن خوابی ، فعالیت خود را در هفت حوزه جذب، درمان، سرپناه، آموزش، اشتغال ، بازگشت به خانواده و بازگشت به بدنه جامعه متمرکز کرده‌است.

گردهمایی 2 هزار نفر از کارتن خواب های بهبود یافته سراسر کشور تحت عنوان «پیمانداری» با هدف تجدید پیمان سالیانه کارتن خواب های بهبود یافته با همت جمعیت طلوع بی نشان ها در روزهای گذشته در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

در این برنامه علی ربیعی سخنگوی سابق دولت و هادی حجازی‌فر بازیگر و کارگردان و جمعی از هنرمندان  در این مراسم حضور داشتند. در این برنامه چند تن از بهبود یافتگان به روی سن آمدند و تشویق شدند.

18 هزار آسیب دیده در 15 سال بهبود یافته اند

اکبر رجبی، مدیرعامل جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، با اشاره به اینکه نزدیک به 18 هزار نفر در طی چند سال فعالیت در جمعیت طلوع بی نشان ها بهبود یافته اند،  افزود: این مرکز در سابقه فعالیت 15 ساله خود در حوزه های درمان، اسکان، کارآفرینی و توانمندسازی افراد آسیب دیده اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

وی درباره فعالیت این مرکز گفت: این مجموعه فعالیت خود را از سال 1384 با هدف توانمندسازی افراد بی‌خانمان فعالیت خود را آغاز کرده است و این هدف با کمک خیرین محقق شد که بعد از مدتی توانستیم فعالیت‌هایمان را گسترش دهیم و گام های بهتری برای رسیدن به اهداف مجموعه برداریم.

مدیر عامل جمعیت طلوع بی نشان ها با اشاره به اینکه در ایام عید بیش از 100 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان به ویژه کارتن خواب ها توزیع شد، بیان داشت: با حمایت از خانواده‌هایی که دچار آسیب های اجتماعی شده اند می‌توان میزان جرائم را به حداقل رساند و ما در این مسیر ثابت قدم هستیم.

وی افزود: ما 14 مرکز در تهران و 16 مرکز در سراسر کشور داریم که در بحث بانک غذا در سراسر کشور به ما کمک می کنند که بسیاری از آنها را عزیزانی که قبلا کارتن خوابی می کردند اداره می کنند.

بیش از 400 کودک آسیب دیده در تهران پروسه درمان را سپری کرده اند

بدخشان، مدیر سرای نور تهران نیز در گفتگو با رکنا بیان داشت: از سال 95 سرای نور تهران آغاز به فعالیت کردند که در آن از کودکان کارتن خواب 7 تا 18 ساله که درگیری اعتیاد نیز بودند، نگهداری می شوند.

وی با اشاره به اینکه آموزش های لازم برای توانمند کردن کودکان در این مرکز انجام می گیرد، تاکید کرد: تا الان حدود 400 کودک پروسه درمان را سپری کرده اند و ما در این سرا فضایی را شبیه به فضای خانه برای این کودکان درست کرده ایم که در حال حاضر 40 کودک در این سرا حضور دارند.

57 شناسنامه برای زنان آسیب دیده تهران صادر شده است

ندا ماندنی، مدیر سرای نور بانوان تهران نیز در این خصوص به رکنا گفت: حدود 8 سال است که این مرکز کار خود را آغاز کرده است و از مرحله سم زدایی تا توانمندسازی تمامی اقدامات لازم برای بانوان انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: این مرکز شبانه روزی است و مادر و کودک به دور از ناامنی خیابان آرامش را تجربه می کنند و حتی بانوان کارتن خوابی که سالها در خیابان خوابیده اند و اتفاقات ناگواری برای آنها رخ داده نیز در این مرکز تحت درمان قرار می گیرند و در مواردی حتی استعدادهای آنها شکوفا می شود.

مدیر سرای نور بانوان تهران افزود: در این 8 سال هزار و 350 خانم وارد سرای مهر شدند و بعد از اینکه وضعیت آنها بهبود یافته به خانواده های خود بازگشتند و تاکنون 57 شناسنامه را به سختی توانستیم برای این عزیزان دریافت کنیم.

کدخبر: 888154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه : آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟