واکنش انسیه خزعلی به اتفاقات دانشکده هنر: به طور قطع مخالف برخوردهای سلیقه ای هستیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بیش از ۵۰ دانشجوی دانشگاه هنر روز چهارشنبه گذشته در پی اجباری‌شدن پوشش مقنعه در دانشگاه تحصن کرده بودند که در ادامه  ساعت های پرالتهابی را با تهدید، الفاظ رکیک، تماس‌های مشکوک و چند فقره درگیری فیزیکی تجربه کردند.

این تجمع و ناآرامی تا پاسی از بامداد پنجشنبه ادامه پیدا کرد. در این میان  گفت‌وگوی دانشجویان با مسئولان حراست به نتیجه مناسب نرسید. مسئولان دانشگاه هم در مقابل سایر دانشکده‌ها را تعطیل کردند و از ورود آب و غذایی که دانشجویان از فروشگاه‌های آنلاین سفارش داده بودند، به داخل دانشگاه جلوگیری کردند.

دانشجویان چندین ساعت بدون دسترسی به آب، غذا و سرویس بهداشتی در دانشگاه تجمع کردند. این در حالی بود که با خلوت‌شدن فضای باغ ملی نیروهای لباس شخصی هم در مقابل دانشگاه حضور پیدا کردند و کارمندان حراست هم با اشاره به لباس‌شخصی‌ها دانشجویان را تهدید می‌کردند که به تجمع‌شان پایان دهند. 

حوالی ساعت دو بامداد بار دیگر رئیس حراست دانشگاه به جمع دانشجویان آمد تا آنها را متفرق کند. مذاکرات دانشجویان و مسئولان دانشگاه تا حوالی اذان صبح ادامه پیدا کرد و این در حالی بود که تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه هنر هم بعد از اطلاع از وضعیت هم‌دانشگاهی‌های‌شان به خیابان‌های اطراف دانشگاه آمده بودند. نهایتا حوالی اذان صبح تجمع دانشجویان دانشگاه هنر پایان یافت. در این میان روایت‌های پراکنده‌ای از ضرب‌و‌شتم دانشجویان هم شنیده شده است.

واکنش انسیه خزعلی به اتفاقات دانشکده هنر

انسیه خزعلی امروز در حاشیه مراسم روز جهانی مقابله با بیابانزایی که با شعار نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار زمین که در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد، در پاسخ به رکنا در خصوص اتفاقات دانشگاه هنر اینگونه اظهار کرد: "با برخوردهای سلیقه ای که در دانشگاه هنر تهران صورت گرفته به طور قطع مخالف هستیم."

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در  ادامه حاضر به توضیح تکمیلی و بیشتری نشد و رفت.

کدخبر: 902266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟