تخصیص منابع مالی برای ساخت ۱۵ بیمارستان در استان تهران

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، علاءالدین ازوجی در تشریح روند تخصیص اعتبارات استانی برای تهران گفت: با توجه به جمعیت استان تهران که بیشتر ناشی از مهاجرت شکل گرفته است، زیر ساخت‌های لازم پاسخگوی نیاز مردم نیست. بر همین اساس چالش‌هایی چون آسیب‌های اجتماعی، مشکلات زیست محیطی ، زیر ساخت‌های آموزشی و عمومی، آلودگی هوا، آب و فاضلاب، حمل و نقل برون شهری و حوزه سلامت و بهداشت مبنای سیاستگذاری، برنامه ریزی و بودجه ریزی شده است.

وی افزود: از نظر شاخص‌ها، با توجه به شهرستان‌های استان تهران به غیر از شهر تهران، این استان یکی از استان‌های کمتر برخوردار کشور است. رویکرد ما حرکت به سمت رفع و کاهش مشکلات شهرستان‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌ برای بهبود شاخص‌های سلامت، آموزش، فرهنگ و اقتصاد و تسهیل کسب و کار است.

ازوجی با اشاره به محدودیت دسترسی خانواده‌های ساکن شهرستان‌های استان تهران به مراکز بهداشتی و درمانی تصریح کرد: طبق مصوبات سفر رئیس جمهور منابع ساخت و تجهیز ۱۵ بیمارستان در استان تهران تخصیص داده شد که تعدادی از این بیمارستان‌ها به بهره برداری رسیدند و بخش دیگری نیز، امسال و سال آینده در مدار خدمت رسانی قرار می گیرند. اعتبار سال گذشته برای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد تومان بود که ۱۸۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت و این رقم در بالاترین سطح تخصیص اعتبار طی سالهای گذشته محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: در حوزه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای ۵۵ درصد، در حوزه درآمدهای هزینه‌ای ۳۵ درصد و در حوزه درآمدهای استان نیز ۵۴ درصد افزایش اعتبارات صورت گرفته است.

به گفته ازوجی، اتمام طرح‌های نیمه تمام و تکمیل پروژه‌های اولویت دار از اهداف اصلی دولت سیزدهم است تا مردم سریع‌تر از خدمات این طرح ها بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: ۱۱۱ طرح ملی و ۱۵ طرح استانی ویژه در سطح استان تهران در حال انجام است که اعتبار طرح‌های ملی از ۱۹۰۸ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۸۶۰ میلیارد تومان و اعتبار طرح های استانی ویژه نیز به ۴۵۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است

کدخبر: 909068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟