رئیس سازمان منابع طبیعی: ایران مورد حمله «بیوتروریستی» قرار گرفته بود/ قصد داشتند شمشاد را منقرض کنند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عباسعلی نوبخت در جریان بازدید خبرنگاران از نهالستان های شمال کشور با بیان اینکه چند کشور مدعی شده اند که با بهره گیری از خواص درمانی گونه شمشاد به روش هایی برای درمان ایذر دست پیدا کرده اند، گفت: خرداد سال ۱۳۹۵ برای نخستین بار در توده‌های شمشاد شهرستان چالوس یک آفتی به نام شب‌پَره شمشاد بر روی این گونه مشاهده کردیم.

وی افزود: بعد از این اتفاق بررسی های لازم را توسط تیم کارشناسی انجام دادیم و در فاصله خیلی کوتاهی این آفت در جنگل های طالش و گلستان نیز مشاهده شد.

رییس سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: بررسی های ما بعد از مدت ها نشان داد که این آفت تنها بر روی گونه شمشاد موثر بود و روی هیچ گونه دیگری تاثیر نداشت.

وی بیان کرد: ما بعد ها متوجه شدیم که این یک حمله بیوتروریستی بوده و سعی داشتند تا با توان کشور ما در مورد دستیابی به داروی ایدز از طریق خواص درمانی گونه شمشاد مقابله کنند.

نوبخت گفت: به محض اطلاع از این مساله از چندین مرکز بذر این گونه در کشور بذرهایی تهیه کردیم و اقدام به تهیه نهال در شرایط بهداشتی و بیولژیکی مناسب انجام دادیم و اجازه ندادیم این گونه در ورطه انقراض قرار گیرد.

کدخبر: 925072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟