۱۷۰ دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی در چادر درس می خوانند !

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا، علی رحیمی، تعداد دانش آموزان عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد را سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز عنوان و اظهار داشت: بیش از ۲۱۹ مدرسه عشایری در ۱۵۰ منطقه عشایری استان هم اکنون دایر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷۰ دانش آموز در سال تحصیلی جدید بدلیل کوچنده بودن عشایر در مدارس چادری، درس می خوانند، خاطرنشان کرد: از ۷۴ مدرسه عشایری استان که فاقد ساختمان هستند ۴۲ مدرسه در چادر و ۳۲ مدرسه در کانکس دایر شده است.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  بیش از ۴۰۰ دانش آموز عشایری استان، سال تحصیلی جاری را در مدارس کانکسی و چادری شروع کرده‌اند و البته بیش از ۳۴ درصد مدارس عشایری استان معادل ۷۴ مدرسه اکنون در کانکس و چادر دایر شده است.

"رحیمی" با اشاره به برخی آمارهای مرتبط با حوزه دانش آموزان عشایر در استان کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: بیش از ۵۰۰ نفر کادر آموزشی و اداری، کار آموزش دانش آموزان عشایری را امسال برعهده دارند.

وی بیشترین مشکلات آموزش و پرورش عشایر این استان در مقوله فضای آموزشی را مربوط به مناطق زیلایی، تنگ تامرادی و پشتکوه جلیل ذکر و اظهار داشت: هفت مدرسه در مناطق عشایری استان، سنگی و دارای بافت قدیمی هستند که نیازمند حمایت مسئولان و خیرین مدرسه ساز برای تخریب و بازسازی است.

حدود ۷۰ هزار نفر عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون در مناطق مختلف این استان مشغول به فعالیت‌های خود هستند.
کدخبر: 932392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟