وزیر بهداشت: جنایات رژیم صهیونیستی، مصداق جاهلیت مدرن است

به گزارش رکنا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی، در این مراسم که در سالن همایش های بیمارستان امام حسین (ع) فسا برگزار شد، با اشاره به قتل عام گسترده زنان و کودکان غزه توسط رژیم منحوس صهیونیستی، گفت: برخی افراد با شعارهای غیرواقعی در فضای مجازی از نظام استکبار تصویری موهوم می سازند، اما واقعیت ها را می توان از جنایات و تعرض ددمنشانه به سرزمین قلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه سرزمین فلسطین متعلق به مردم این کشور است، گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت مستکبران به خاک فلسطین تعرض و جنایت جنگی کرده و به زنان و کودکان خردسال نیز  رحم نمی کنند؛ در حالی که  سازمان های بین المللی باید وارد صحنه شوند چراکه این جنایات  برای بشریت شرم آور است.

وزیر بهداشت با اشاره به سخنرانی خود در اجلاس دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در قاهره، گفت: در آنجا تاکید کردم که با جنایات ددمنشانه صهیونیست ها، سلامت مردم غزه به خطر افتاده که این جنایات از کرونا وحشتناک تر است و البته مستکبرین  در دوران کرونا  هم ما را تحریم کردند که در تاریخ ثبت می شود. 

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتقای بسیاری از شاخص های سلامت در سالهای  پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: هدف، اصلاح سبک زندگی برای پیشگیری از بیماریها و تقویت خودمراقبتی است و هر کسی باید نسبت به وضعیت سلامت خود حساسیت داشته باشد. بسیاری از مصادیق سبک زندگی جدید مانند مصرف فست فود و بی تحرکی مضر است و سبک زندگی صحیح باید از زمان کودکی آموزش داده شود. 

 عین اللهی با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده در کشور یادآور شد: هر کدملی باید پرونده الکترونیک سلامت داشته و از وضعیت سلامتی خود و عوامل خطر و زمینه ساز بیماری ها مانند قندخون و پرفشاری خون آگاه باشد. 

وی با بیان این که اجازه حضور بخش خصوصی در همه عرصه های سلامت را داده ایم، گفت: دغدغه ما تنها درمان نیست، بلکه بر اساس تاکید مقام معظم رهبری امسال بر رشد تولید محصولات سلامت محور تمرکز داشته و اطمینان داریم که با مشارکت سرمایه گذاران و خیرین  در این منطقه از کشور می توان نسبت به افزایش تولید فرآورده های سلامت محور اقدام کرد.

کدخبر: 936700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟