وزیر کار: باید خود را مجهز به ارائه خدمت بدون منت و مجهز به خدمت توام با عشق کنیم

به گزارش رکنا، سیدصولت مرتضوی به افتخارآفرینی مددجویان در مسابقات پاراآسیایی اشاره کرد و یادآور شد: از تلاش‌ همه دست‌اندرکاران به ویژه خانواده‌های معززی که چنین شخصیت‌های برجسته‌ای که به نوعی محدودیت جسمی دارند اما ارتقاء معنوی و روحی و توان هم‌آوردی با قدرت‌های بزرگ در عرصه‌های ورزش دارند، تشکر می‌کنم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سازمان بهزیستی از جمله نهادهای بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است، این سازمان به یکی از ارگان‌های توانمندسازی معلولان و آحاد دچار آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده و یکی از مظاهر بزرگ عدالت اجتماعی است. نسبت به بازتوانی جامعه هدف گام‌های بلندی برداشته است. در حوزه آموزش کار بزرگی انجام شده است.

وی گفت: در حوزه اتکا به خود، مناعت طبع، ایجاد اشتغال و کارآفرینی گام‌های بلندی برداشته شده است که جای تقدیر و تشکر دارد. البته مشکلاتی هم در این حوزه متصور است. ما تلاش می‌کنیم. ان شاءالله خودکفایی و استقلال مالی را برای عزیزانمان فراهم کنیم و توجه کافی به مأموریت‌های سازمان بهزیستی داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سازمان بهزیستی تنوع ماموریت دارد و گاهی ماموریت‌هایی که خیلی از دستگاه‌ها قادر به انجام آن نیستند و خارج از وظایف سازمان بهزیستی است را به بهزیستی واگذار می‌کنند. سال ۱۴۰۱ در دو مرحله برای مراکز نگهداری معلولان منابع خوبی تخصیص داده شد و هم در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار مستمری مددجویان تحت پوشش افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

مرتضوی با طرح این پرسش که دولت از کارگزاران بهزیستی چه توقعاتی دارد؟ گفت: مهم‌ترین توقع دولت، رفتار شایسته با جامعه هدف است.‌ باید توجه ویژه‌ای به جامعه هدف داشته باشیم، یعنی توجه به بهداشت، درمان، اشتغال و مسکن. شاید سوال شما این باشد که آیا همه این‌ها از عهده دولت بر می‌آید؟ بخشی از عهده دولت و بخشی از عهده شما به عنوان دولتمردان بر می‌آید. باید مشارکت اجتماعی را ساماندهی کنید. یکی از نیازهای ضروری مددجویان تامین مسکن است.

وی ادامه داد: باید به حوزه اشتغال توجه ویژه کنید. آموزش مناسب دهید و منابع خوبی هم اختصاص داده شده است. در حوزه مددجویان بهزیستی بانک‌های عامل هم همکاری و همراهی خوبی دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اورژانس اجتماعی باید کمک کنید. اورژانس اجتماعی با اورژانس وزارت بهداشت بسیار متفاوت است. شما باید در صحنه حاضر شوید و برای آحاد مختلف جامعه رفع مشکل کنید. افزایش سطح پوشش خدمات گیرندگان به ویژه زنان سرپرست خانوار و شناسایی استعدادهای برتر و درخشان و کمک به این استعدادها برای شکوفایی از تکالیف ماست. برای عمل کردن به تکالیف باید خود را مجهز به ارائه خدمت و خدمت بدون منت و مجهز به خدمت توام با عشق کنیم.

 

کدخبر: 940826 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟