مرد دچار معلولیت خود را غرق گل و گیاه کرد/ می گوید: قصد ایجاد فضای سبز در خانه و اداره دارید به ما سر بزنید

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، طبق آمار بهداشت جهانی حدود 10 درصد از جمعیت جهان دچار نوعی معلولیت هستند. به عبارت دیگر می‌توان گفت معلولان بزرگترین اقلیت جهان هستند که بر اساس این آمار در حال حاضر بیش از ۶۰۰ میلیون نفر از ساکنان جهان به علل مختلف جسمی، روانی و اجتماعی دچار ناتوانی و معلولیت هستند.

آنچه در ارتباطات اجتماعی با معلول باید در نظر گرفت، این نکته است که ارتباط با آنها، باید همراه احترام باشد و از ترحم  دور باشد . تفاوت این دو نوع رفتار در این است که در اولی، طرفِ موردِ احترام، انسانی بزرگ به شمار می آید؛ اما در گزینه ترحم، مخاطبْ انسانی ذلیل و خوار شمرده می شود که باید همواره دست او را گرفت و به شخصیت و روحیات وی، توجه نمیشود.

در بین این افراد حتی عده ای هستند که با وجود معلولیت باز زندگی را به دوش میکشند و یا حتی کار آفرینی می کنند. یکی از همین افراد، رضا کاظمی اهل شهرستان رودسر استان گیلان است . وی ۱۱ سال پیش بر اثر حادثه‌ تصادف با موتور دچار آسیب نخاع میشود و بعد از اون برای تردد و جابجایی از ویلچر استفاده می‌کند. رضا با وجود معلولیتی که دارد و سختی‌ها و موانع ناشی از آن نا امید نمی شود و با اراده و همت بالایی که دارد پرورش گل و گیاه را شروع کرده و برند کارش را که برگرفته از اسم دخترش آیلار انتخاب کرده و یک مرکز ی (پرورش گل و گیاه آیلار) است ادامه می دهد.

حال در این میان ،  بانوی نیک اندیش، وقتی  پشتکار رضا را میبیند، فضایی را بصورت امانت در اختیارش قرار میدهد تا بتواند کارش را توسعه بدهد و نتیجه این اعتماد و آن پشتکار این شد که اکنون رضا موفق شده است  انبوهی از گل‌ها و گیاهان را تولید کرده و پرورش دهد.

وقتی با رضا کاظمی حرف زدیم گفت: شاکرم که می توانم کار کنم و محتاج کمک نیستم ولی من نیز به حمایت نیاز دارم تا بتوانم برای  تولیدات خود مشتری پیدا کنم. از ارگان ها و سازمان های منطقه خواهش می کنم که به تولیدات بنده توجه کنند و اگر قصد دارند در ادارات و سازمان های خود فضای سبزی ایجاد کنند قبل از خرید از جای دیگر ، یکبار هم به گلخانه ما بیایند و اگر تمایل داشتند از ما خرید کنند.

 

کدخبر: 951523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری آرمین اسکندرزاده
آیا این خبر مفید بود؟