افزایش بحران کم آبی و رشد آمار عفونت زنانه/ بالا رفتن ابتلا به هپاتیت ، حصبه و زخم معده

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر گذاری رکنا،  آب پایه تمام شست و شوها است و همچنین مکمل ضد عفونی کردن ها نیز در نهایت آب است. در صورت خشکسالی و یا قحطی زندگی، ازدواج، و ادامه نسل بشر به طور کل دچار مخاطره می شود.

قبل از بیماری های عفونی به بیماری های ناشی از بی آبی و کم آبی بدن باید پرداخت ، کم‌آبی بدن همچنین احتمال بروز اگزما، آکنه و پسوریازیس را افزایش می‌دهد. ترک و خشکی پوست لب ایجاد می کند، مشکلات گوارشی مانند گاستریت، زخم معده و ریفلاکس اسید را شکل می دهد.

دیابت بزرگسالان بر اثر کم شدن آب بدن به‌وجود می‌آید. بدن با کاهش ترشح انسولین، به کم شدن آب پاسخ می‌دهد.همچنین آرتریت که موجب درد مفاصل می‌شود. علائم این بیماری تا حد زیادی با مصرف آب و تأمین املاح بدن کاهش می‌یابد و اگر خیلی تشنه باشید، ممکن است بدن‌تان سیگنال‌های غلط به گیرنده‌های گرسنگی در مغز بفرستد. در بسیاری موارد، وقتی بدن کم آب می‌شود، تمایل فرد به مصرف غذاهای نمکی افزایش می‌یابد. 

 اسهال که ناشی از ورود انگل ها به بدن است ،تب حصبه یا تب تیفوئید که یک بیماری بسیار خطرناک و مسری است در کم آبی آمار بیشتری از ابتلا را به خود اختصاص می دهد. باکتری مولد بیماری پس از ورود به بدن از طریق سیستم لنفاوی وارد جریان خون می‌شود و سپتی سمی در بدن تولید می‌کند. سپس وارد کیسه صفرا و کلیه و روده‌ها می شود، وبا ، ژیاردیا که نام یک موجود زنده‌ای همانند انگل است که در بدن انسان‌ها می‌تواند زندگی کند. این موجود زنده باعث بروز یک بیماری عفونی خاص به اسم ژیاردیازیس می‌شود که دلیل اصلی آن هم مصرف آب‌های آلوده است که به شدت جان افراد مبتلا را مورد خطر قرار می‌دهد.

 وبا،اشرشیا کولی، هپاتیت آ و سالمونلا را به وجود می آورد همچنین با گسترش اقلیم بیابانی شرایط زندگی و رشد دوزیستان فراهم می شود.باید دانست که دوزیستان و خزندگان عامل انتقال بیماری سالمونلا هستند، این بیماری بسیار درد آور و دشوار بوده و درمان آن بسیار سخت است.

 همچنین در صورت بروز کم آبی و خشکسالی نظافت شخصی افراد دچار اختلال خواهد شد و در مدت کوتاهی دچار عفونت در دستگاه تناسلی به خصوص در خانم ها می شود که نابودی بقای نسل بشر را در پی خواهد داشت.

یکی از عمده مسائل مشکل ساز در مسئله بی آبی کشت و کار محصولات آبخور است. مناطق زیادی به کاشت گندم تخصیص داده شده همچنین تولید عمده برنج در کشور ما صورت میگیرد و باید تغییر سیاست دهیم و محصولاتی را تولید کنیم که برداشت آب کمتری نیاز دارد.

 با فرهنگ سازی صحیح نیز میتوانم الگوی مصرف را کنترل کنیم ساده ترین مثال آبی که برای شست و شوی سبزیجات استفاده میکنید صرف آبیاری گیاهان و شست و شوی بالکن و حیاط استفاده کنیم. و با ترویج فرهنگ سازی دنیای بهتری را تحویل به فرزندان و نوادگان خود دهیم.

 

 

کدخبر: 954547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری آرمین اسکندرزاده
آیا این خبر مفید بود؟