معاون شهردار تهران: به رئیس جمهور گفتیم حتی اگر پول ندارد حواله نفت بدهید یا دارایی

به گزارش رکنا، لطف الله فروزنده در جریان بررسی لایحه «مجوز واگذاری و انجام معامله (تهاتر) هفت فقره املاک متعلق به شهرداری تهران با ملک موسوم به ورزشگاه تختی متعلق به وزارت ورزش و جوانان» با بیان اینکه این لایحه در پی تفاهم مثبت آقای قالیباف بوده است و از این ۳۰۰۰ میلیارد، ارزش دو ورزشگاه پایتخت  ۲۰۰۰ میلیارد تومان است و الان بحث ۱۰۰۰ میلیارد تومان است، گفت: دولت با جدیت کمک به شهرداری را در دستور کار قرار داده و برقی سازی که بیش از یک میلیون یورو تأمین مالی می‌خواهد را دولت تامین کرده است. در اولین اقدام ما در این دوره مطالبات دستگاه ها را بررسی کردیم و سال گذشته حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان از طلب های دولت را احصا کردیم و بخشی بدهی های دستگاه های اجرایی است و به علت ارتباطات آقای زاکانی و بنده این مبلغ را قبول کردند و مجلس هنوز به جمع بندی برای تأمین منابع نرسیده است.

وی با بیان اینکه برخی از نهادها بدهی هایشان را قبول نمی کردند، ادامه داد: ما از مجلس در سال جاری و سال آینده مصوبه گرفته و خواهیم گرفت تا مطالبات تسویه شود و یک جوری به مردم گزارش بدهیم که تمام تلاش خود را بر حل مشکلات و وصول مطالبات متمرکز کرده ایم؛ اما در مورد بزرگراه شوشتری ما به دنبال آن بودیم که مشکل مترو  را حل کنیم و حالا تهاتر می کنیم و نباید بگویید پول را حراج زدیم و نمی‌شود شما هر چه بخواهید به ما بگویید؛ شما شهادت بدهید که ما چوب حراج زدیم!؟ 

فروزنده با بیان اینکه وزیر ورزش تهاتر با ملک را قبول نکرده و گفته است که سرانه های ورزشی پایین است، گفت: ما در منطقه ۴ به دنبال دهکده ورزشی هستیم و در منطقه ۱۵ و ۲۲ هم در حال بررسی و احداث مجموعه های ورزشی هستیم و روزی که ما آمدیم ۶۹ مرکز ورزشی غیرفعال بود اما الان فقط هفت مرکز تعطیل است و این هم زحمات شما در سیاست گذاری است.

وی با بیان اینکه مکاتبه ای با رئیس جمهور خاص این پروژه نامه نگاری شد و به معاونت حقوقی ارجاع دادند و در نتیجه آن با وزیر ورزش توافق کردیم، گفت: نامه به رئیس جمهور برای بدهی ها هم زدیم و رئیس جمهور هم دستور دادند؛ اما ساز و کار بودجه ای دارد و در نامه به رئیس جمهور گفتیم حتی اگر پول ندارد  حواله نفت بدهید یا دارایی. رئیس جمهور هم موافقت کرده اما سازوکار اداری طولانی است.

 

کدخبر: 960232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟