هشدار مهم هواشناسی /  هوا بارشی و سرد می شود ! / وزش باد و وقوع رگبار در این نقاط کشور + جزئیات

به گزارش رکنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد و وقوع رگبار در ارتفاعات طی روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: فعالیت‌های مرتبط با کوهستان طی پنجشنبه (۱۴ دی‌ماه) در مناطق جنوب شرق و نیمه شرقی کشور و طی جمعه (۱۶ دی‌ماه) در شمال غرب کشور مخاطره آمیز است.

صادق ضیاییان افزود: برای امروز (۱۴ دی‌ماه) استقرار جوی غالبا پایدار در بیشتر نواحی کوهستانی کشور، وزش باد ، گاهی وزش باد شدید مهم‌ترین پدیده جوی در قله‌ها و خط الرأس‌های مرتفع پیش‌بینی می‌شود همچنین فعالیت موج بارشی در مناطق جنوب شرق، شرق و جنوب انتظار می‌رود. شدت بارش‌ها به‌صورت رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ به‌ویژه ساعات عصر و شب خواهد بود. بارش‌های پراکنده در البرز شرقی و خراسان شمالی نیز رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: جمعه (۱۵ دی‌ماه) نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد از شمال غرب کشور، افزایش ابر و بارش برف و باران و وزش باد شدید و گسترش آن به سمت البرز غربی و مرکزی برای ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: از پنجشنبه تا ظهر جمعه آسمان صاف تا نیمه ابری و برای قله‌های مرتفع وزش باد، گاهی وزش باد شدید دور از انتظار نیست.  از بعدازظهر جمعه افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

ضیاییان در پایان توصیه کرد: فعالیت‌های مرتبط با کوهستان طی پنجشنبه در مناطق جنوب شرق و نیمه شرقی کشور و طی جمعه در شمال غرب کشور مخاطره آمیز است بنابراین در صورت صعود طی روز جمعه در ارتفاعات البرز، نسبت به اتمام برنامه تا ظهر جمعه اقدام شود.

کدخبر: 960762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟