ورود ۶۰ درصد فاضلاب شهری دزفول به رودخانه «دز»

مسعود نوری‌پور در جلسه کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز که در دزفول برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت از رودخانه دز به عنوان شاهرگ حیاتی و اقتصادی استان خوزستان باید به صورت مستمر انجام شود و هر گونه غفلتی در این زمینه پیامدهای زیست محیطی و اجتماعی ناگواری برای بهره‌مندان به دنبال دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: وظیفه قانونی سازمان محیط زیست، نظارت بر پیشگیری از ورود آلاینده‌ها از طریق عوامل صنعتی و محیط شهری به رودخانه‌ها است که با توجه به اهمیت موضوع و نیز مطالبات متعدد مردمی، از سال ۱۳۹۳ کارگروهی تحت عنوان حفاظت کیفی رودخانه دز با حضور نمایندگان و اعضای این کارگروه از جمله فرمانداری، امور آب، شهرداری، محیط زیست، آب و فاضلاب و منابع طبیعی برگزار می‌شود و تاکنون اقدامات خوبی در زمینه حفاظت از رودخانه از طریق جلوگیری از ورود پساب و پسماند و یا تسهیل در اجرای قانون انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در خصوص آخرین وضعیت اتصال فاضلاب تیپ ۲۹۲ زرهی ارتش به شبکه فاضلاب شهری گفت: با وجود برخی اقدامات انجام‌شده توسط پادگان ارتش و اداره آبفای شهرستان دزفول، متاسفانه همچنان این فاضلاب در رودخانه دز جاری است. با توجه به مصوبات اخیر این کارگروه اجرای هر چه سریعتر تعهدات و وظایف قانونی و رفع معضل موجود ضروری است.

نوری‌پور عنوان کرد: وظیفه قانونی اداره آب و فاضلاب انجام مطالعه و اجرای طرح‌های ایجاد و توسعه تاسیسات مربوط به جمع‌آوری، انتقال، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب است. حدود ۶۰ درصد از فاضلاب شهری دزفول از جمله زیبا شهر، بخش‌هایی از کوی حافظ، فاضلاب خروجی جنب پارک مهرگان و نیز گاومیش آباد غربی و شرقی همچنان به صورت خام وارد رودخانه دز می‌شود که این موضوع علاوه بر خطرات بهداشتی فراوان، موجب نگرانی دوستداران محیط زیست را به دنبال داشته است.

 

کدخبر: 989088 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟