بازار پر رقابت رمز ارزها و تاتیر آن بر مناقصه ها در ایران

پیش از خواندن این نوشته لازمست برخی مفاهیم را بدانیم. به طور مثال مفهوم پول از دیدگاه بانکداری. از نظر بانکداری پول همان چیزیست که وظایف پول را انجام می دهد. مثل امکان خرید کردن، امکان خرد شدن به اندازه های کوچکتر و ... . همچنین مفهوم ارز نیز قابل توجه است. ارز همان پول خارجی در کشور شماست. با این حساب، رمز ارزها  قابلیت های پول را به صورت بین المللی دارند و واسطه مبادله مناسبی به شمار می آیند.

در این نوشته می خواهیم به تاثیری که رمز ارزها بر مناقصات در ایران دارند بپردازیم. از آنجایی که رمز ارزها تنوع زیادی دارند متناسب با تقاضای آن در بازار، قیمتشان بالا و یا پایین می رود. امروزه در ایران به دو دلیل استقبال خوبی از ارز دیجیتال صورت می گیرد. دلیل اول تحریم های بانکی و ممانعت از مبادلات با ارزهای معمولی در برخی کشورهاست که باعث می شود با استفاده از رمز ارزها مردم بتوانند با سایر کشورها مبادلات مورد نظرشان را انجام دهند. دلیل دوم سرمایه گذاری در رمز ارزهای پرطرفدار و بهره جویی از افزایش قیمت آنهاست.

مناقصه در ایران

به نقل از ویکی پدیا تحریم های خارجی بر ایران با ورود کشور به مرحله تولید انرژی هسته ای بیشتر از پیش شد. در کنار این اتفاقات بازار تامین و تکمیل پروژه های داخل کشور از تولیدکنندگان داخلی رونق بیشتری گرفت. از آن زمان تا کنون همه مناقصات کشور، گامی برای  پیشبرد اهداف ملی به حساب می آیند.

در حال حاضر آمارها نشان می دهد اقبال عمومی مردم برای مشارکت در مناقصات کشوری هر سال بیشتر از قبل شده است. دلیل این امر آن است که قانون های مناسبی جهت الزام سازمان ها به تامین نیازمندی های خود از طریق مناقصات تصویب و با شفافیت بیشتری اجرا شد. همه این مناقصه ها با پول داخلی کشور صورت گرفته و مبادله می شوند مگر عده محدودی از مناقصات بین المللی که فقط با کشورهای خارج از تحریم منعقد می گردند.

موضوع یادشده مناقصات را به دو دسته مناقصات داخلی و مناقصات خارجی تقسیم می کند. مناقصات داخلی که با پول رایج کشور به سرانجام می رسند و موضوعی برای تحقیق بیشتر ندارند اما مناقاصت خارجی که به واسطه ارزها، دخالت بانک ها و صدور LC ها صورت می گیرند محل خوبی برای تحقیق، بررسی و استفاده از رمز ارزها به نظر می رسند.

در حقیقت پیش از ظهور ارز دیجیتال همه چیز همین قدر شفاف  پیش می رفت تا اینکه نقش آنها به عنوان واسطه مبادله پر رنگ تر شد. اگر شما هم مشتاقید از ظرفیت هایی که رمز ارزها برای برگزاری مناقصات می توانند ایجاد کنند آگاه شوید تا انتهای متن با ما در مرکز فرآوری اطلاعات پارس نماد داده ها همراه شوید.

در زمان نوشتن این رپورتاژ خلاهای قانونی برای به کار گیری ارزدیجیتال در مناقصات و یا مزایدات به چشم می خورد اما امید است که این نوشته جرقه های کوچکی در جهت ایده پروری برای پیشرفت کشور عزیزمان ایجاد کند.

2

ظرفیت های ارز دیجیتال برای برگزاری مناقصه و مزایده :

  • ارزبری  سودمند:

امکان استفاده از رمز ارز در مناقصات تامین کالا و خدمات از خارج کشور

تا کنون صرافی های زیادی به صورت قانونی و زیر نظر دولت به استفاده مردم از رمز ارزها کمک کرده اند. صرافی ها که از قدیم محل مبادله ارزهای مختلف بوده اند، تاثیر چشمگیری بر پذیرش رمزارزها توسط مردم و بیشتر شدن اعتبار ارز دیجیتال در همه اقشار جامعه داشته اند.

در واقع صرافی های آنلاین بهترین مکان برای تبدیل رمز ارز ها به پول داخلی و بالعکس هستند.

همین ظرفیت باعث می شود به راحتی بتوان کالا و یا خدمات مورد نیاز را تحت نظر کارشناسان ارزی کشور، با رمز ارز تامین وجه نمود. هر چند این موضوع به مداخله کارشناسان نیاز دارد اما می تواند در کوتاه مدت نیز تاثیر زیادی بر تقاضای ارزها در کشور داشته باشد.

قطعا باید پیش از هر اقدامی در این خصوص معایب آن نیز توسط مراجع صاحب صلاحیت بررسی شود. در زمان نوشتن این رپورتاژ خلاءهای قانونی در این موضوع به چشم می خورد اما امید است که این نوشته جرقه های کوچکی در جهت پیشرفت کشور عزیزمان ایجاد کند.

  • ارز آوری سودمند :

امکان استفاده از رمز ارز در مزایدات دولتی و خصوصی کشور

همانطور که گفته شد بسیاری از تحریم ها مستقیما بر سرمایه ارزی کشور تاثیر داشته اند. مبادلاتی که به صورت عمده بین کشورها انجام می شوند مستقیما به نظام بانکداری کارآمد گره خورده اند. این تحریم ها که سایه بزرگی بر سر اقتصاد افکنده است می تواند با ارزآوری سودمند رمز ارزها اوضاع بهتری پیدا کند.

نه تنها می توان خدمات و کالاها را با استفاده از رمز ارزها به فروش رساند بلکه می توان مزایداتی را با به کار گیری همین رمز ارزها که هنوز وارد تحریم های غاصبانه نشده اند پیش برد. بطور کلی با برگزاری مزایدات خارجی ارز آوری سودمند اتفاق می افتد اما ارز دیجیتال فرصت جدیدی برایمان ایجاد می کند.

کلام آخر:

رمز ارزها قابلیت آن را دارند که به درستی در جهت اهداف ملی به کار گرفته شوند هر چند این امر، حتما نیازمند کارشناسی های لازم از طرف سازمانهای ذیصلاح و ایجاد قانون های نظارتی برای آن است.

 شرکت پارس نماد داده ها به عنوان تخصصی ترین پایگاه مناقصات دسته بندی شده، با سالها فعالیت در خصوص اطلاع رسانی مناقصات و یا مزایده های سراسر کشور از همه فعالان اقتصادی دعوت می کند تا در مناقصات برگزار شده توسط سازمان های دولتی و شرکتهای خصوصیِ  ایران عزیزمان، مشارکت نمایند تا در کنار هم از مرزهای تحریم ها گذر کنیم.

برای ارتباط مستقیم با کارشناسان مناقصه در پارس نماد داده ها با شماره 02188349670 الی 5 در تماس باشید، همچنین شما می توانید کلیه استعلام های حوزه کاری خود را به صورت آنلاین در وبسایت پارس نماد داده ها مشاهده نمایید.

کدخبر: 781150 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟