سازمان هواپیمایی: همه فرودگاه‌ ها ملزم به داشتن گواهینامه فرودگاهی نیستند

به گزارش رکنا، حسن رضایی‌فر با بیان این‌که سازمان هواپیمایی کشوری به منظور تامین ایمنی و اطمینان مردم از سفرهای هوایی، در صورت مشاهده ناایمنی در محیط فرودگاهی یا شرکت های هواپیمایی اجازه فعالیت را به‌ آنها نخواهد داد، اظهار کرد: تعداد حوادثی که در فرودگاه مشهد اتفاق افتاده را باید باتوجه به تعداد پروازها مقایسه کنیم.

وی با بیان این‌که سازمان هواپیمایی کشوری به هیچ عنوان به دنبال مقصرسازی نیست و فقط به دنبال جلوگیری از وقوع چنین حوادثی است، ادامه داد:  امیدواریم فرودگاه مشهد استانداردهای حرفه ای را ارتقا دهد.

وی با اشاره به عدم دریافت گواهینامه فرودگاهی از سوی فرودگاه هاشمی نژاد مشهد گفت: سازمان هواپیمایی کشوری سال 1400 قوانین جدیدی وضع کرده تا فرودگاه ها را با ویژگی های جهانی مطابقت دهد. در حال حاضر  فرودگاهی مانند زاهدان و بندرعباس گواهینامه فرودگاهی دریافت کرده‌اند و سایر فرودگاه ها نیز برای دریافت آن اقداماتی را انجام داده اند.

وی یادآور شد: پیش ممیزی از فرودگاه مشهد هم انجام شده و گزارشی از سازمان هواپیمایی کشوری به این فرودگاه ارسال شده و امید است با رسیدن به استانداردهای لازم موفق به دریافت گواهینامه شود.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خیال مردم از بابت ایمنی پروازها راحت باشد تاکید کرد: هر فرودگاه ملزم به داشتن گواهینامه فرودگاهی نیست و این موضوع به معنای ایمن نبودن فرودگاه نیست و همه فرودگاه های کشور پروازها را به صورت ایمن انجام می دهند.

رضایی فر بیان کرد: فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد یکی از فرودگاه‌های با سابقه در سیستم مدیریت ایمنی است و در بحث شناسایی مخاطرات، ارزیابی ریسک و اقدامات اصلاحی همواره پیش قدم بوده است.

وی با اشاره به بحث کنده شدن رنگ آمیزی باند فرودگاه مشهد گفت: این مورد عامل تمام رویدادهای فرودگاه نبوده اما مشکلی است که به نظر می‌رسد با آغاز فصل سرما و خروج از بار ترافیکی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد برطرف شود.

یکشنبه گذشته دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری طی گزارشی ترکیدن لاستیک هواپیماها در فرودگاه مشهد را مورد بررسی قرار داده بود. در بخشی از این گزارش با اشاره به این‌که " فرودگاه مشهد تاکنون برابر الزامات جدید مقررات فرودگاهی سازمان هواپیمایی کشوری موفق به دریافت گواهینامه فرودگاهی نشده" به شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران توصیه کرد: در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ارزیابی ریسک و تدوین برنامه بازسازی سطح باند اصلی فرودگاه مشهد برابر مقررات فرودگاهی کشور اقدام کرده و در این راستا برای دریافت هرگونه معافیت خاص موافقت سازمان هواپیمایی کشوری را کسب کند.

منبع: تسنیم

کدخبر: 810993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟