جدیدترین قیمت دلار و سکه در بازار

به گزارش رکنا، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و 500 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز ۲۸ میلیون و 450 هزار تومان اعلام شده است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و 600 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و 650 هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده و به فروش می‌رسد.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1910 دلار است.

اخرین قیمت انواع ارز / قیمت دلار و درهم کاهشی شد

نرخ انواع ارز شامل دلار، یورو و درهم و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در مرکز مبادله ایران اعلام شد که در این میان نرخ دلار و درهم به صورت اسکناس و حواله نسبت به آخرین روز هفته گذشته کاهش یافت.

بر اساس قیمت انواع ارز که در مرکز مبادله ایران اعلام شده، (پنجشنبه هشتم تیر ماه) آخرین نرخ ثبت شده، هر دلار آمریکا به صورت اسکناس و حواله به ترتیب ۴۱ هزار و ۲۶۲ تومان و ۳۷ هزار و ۵۱۱ تومان بوده که نسبت به روزها و هفته گذشته کاهش نسبی داشته است.

هر یورو نیز به صورت اسکناس ۴۵ هزار و ۲۲۶ تومان و حواله آن ۴۱ هزار و ۱۱۵ تومان قیمت‌گذاری شد.

همچنین هر درهم اسکناس نیز ۱۱ هزار و ۲۳۵ تومان قیمت‌گذاری شد و هر درهم حواله به ۱۰ هزار و ۲۱۴ تومان رسیده است که این نرخ نیز از آخرین قیمت اعلام شده برای حواله و اسکناس درهم در پنجشنبه هفته گذشته کمتر است.

قیمت اعلام شده برای هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز دو میلیون و ۲۷۷ هزار تومان است که به این ترتیب نرخ انواع ارز و قیمت اعلامی برای طلا ۱۸ عیار کاهش یافته است.

طلای جهانی قعرنشین ماند

 بهای هر اونس طلای تا ساعت ۱۰ و ۷ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۱ درصد کاهش به ۱۹۰۵ دلار رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۹۰۶ دلار رسید.

برایان لان، مدیرعامل GoldSilver Central در سنگاپور گفت: دلار قوی‌تر، همراه با احتمال پایین رکود، بر طلا تاثیر گذاشته است. شاخص دلار در جلسه قبل نزدیک به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته ثابت بود و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران کرد.

داده‌های هفته گذشته اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات‌متحده را نشان داد که برخی از نگرانی‌های مربوط به رکود قریب‌الوقوع را کاهش داد اما انتظارات فدرال‌رزرو را تقویت کرد که همچنان جنگ‌طلب بماند. طلا در مواقع عدم اطمینان اقتصادی یا مالی افزایش می‌یابد اما نرخ بهره بالاتر جذابیت طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که بانک مرکزی احتمالاً تا پایان سال حداقل دو بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

بر اساس ابزار Fedwatch CME، اکنون سرمایه‌گذاران با احتمال ۸۷ درصدی برای افزایش ۲۵ واحدی در ماه جولای مواجه هستند. طلا همچنین در مسیر اولین سقوط سه ماهه خود قرار داشت که تاکنون ۳.۱ درصد کاهش داشته است. بانک مرکزی در سال جاری نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش داده و در ژوئن متوقف شده است.

بازدهی شاخص خزانه‌داری نسبت به بالاترین سطح سه ماهه خود در روز پنجشنبه کاهش یافت. افزایش بازدهی خزانه‌داری با افزایش هزینه فرصت نگهداری طلا، جذابیت طلا را کاهش می‌دهد.

فعالان بازار منتظر داده‌های مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی برای ماه مه هستند و انتظار می‌رود که این شاخص ۴.۷ درصد بر اساس سالانه باشد که بسیار بالاتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو است.

بر اساس گزارش رویترز، لان افزود: با این حال، طلا می‌تواند در بلندمدت عملکرد خوبی داشته باشد زیرا ما تقریباً در پایان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هستیم که از قیمت طلا حمایت می‌کند و فکر نمی‌کنیم با وجود افزایش ارزش سهام، اقتصاد همچنان قوی باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۲.۵۹ دلار، پلاتین ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۹۰۰ دلار و ۲۲ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۱۲۳۹ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کدخبر: 904860 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟