حادثه تلخ برای 2 دانش آموز در راه برگشت به خانه / حالی یکی وخیم است

 دو دانش‌آموز مدرسه المهدی تلمادره ساری اهل روستای قلعه‌سر در حین مراجعه به منزل از مدرسه دچار سانحه تصادف شدند.

به گزارش رکنا، ستوان قادری فرمانده پاسگاه اُروست با اعلام اینکه این حادثه در محدود پیچ خطرناک نرسیده به روستای پشرت اتفاق افتاده،گفت: درب خودروی نیسان حامل این دو دانش‌آموز در حین عبور از پیچ جاده باز شده و دانش‌آموزی که کنار راننده نشسته بود به بیرون پرتاب شده است.

وی اظهار کرد: دیگر دانش‌آموز حاضر در این صحنه تصادف ، پس از مشاهده وضعیت دوستش از روی خودرو در حال حرکت پریده و جراحت سطحی برداشته است.

 جزئیات حادثه تصادف برای ۲ دانش‌آموز چهاردانگه‌ای

فرمانده پاسگاه اُروست با اعلام اینکه راننده پس از انتقال مصدومان به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی، منطقه را ترک کرده بود، افزود: با اقدامات بعدی راننده شناسایی و خودروی وی متوقف شده است.

وی اضافه کرد: یک مصدوم جدی این حادثه پس از اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان بوعلی ساری منتقل و در آخرین پیگیری‌های مشخص شد که وضعیت جسمی مناسب ندارد.

دانش‌آموزان به مدرسه مراجعه نکردند

در همین ارتباط حامد خلیلی ازنی با اعلام اینکه این دو دانش‌آموز در دبیرستان المهدی منطقه چهاردانگه مشغول تحصیل بودند، گفت: صبح روز حادثه این دو نفر منزل را به قصد مدرسه ترک کرده اما به مدرسه مراجعه نکرده و پس از توقف کوتاه در منطقه تلمادره با خودروی نیسان عازم روستا شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای انتقال دانش‌آموزان از سرویس مدارس استفاده نمی‌شود، گفت: چندین سالی است که دانش‌آموزان خودشان برای حضور در مدرسه اقدام می‌‎کنند و اگر هم در گذشته سرویسی بوده متعلق به آموزش و پرورش بوده است که در حال حاضر این شرایط مهیا نیست.

دانش‌آموزان به مدرسه مراجعه کردند

قرایی مسؤول انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش مازندران، در تشریح این حادثه، اظهار کرد: این دانش‌آموز خودش را خودرو نیسان پرت کرده و دچار مصدومیت شدید شده است.

که با توجه به اظهارات فرمانده پاسگاه اُروست و تهیه صورتجلسه این مسئله به کلی رد می‌شود.

در حالی مسؤول انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مازندران اعلام کرده که دانش‌آموز خودش را از خودرو پرت کرده که محل سانحه تصادف تا روستای محل زندگی‌اش حدود هشت کیلومتر فاصله دارد و دلیلی ندارد که دانش‌آموزی که به سختی توانست سوار ماشین شود به فاصله دو روستا از محل زندگی‌اش از خودرو پیاده شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برای دانش‌آموزانی که مجبور هستند از محل زندگی خودش دور شوند، سرویس ایاب و ذهاب در نظر گرفته نشده است، گفت: به دلیل محدودیت‌های مالی امکان دریافت سرویس برای دانش‌آموزان فراهم نیست.

قرائی اظهارات رئیس آموزش و پرورش چهاردانگه مازندران را که گفته دانش آموز به مدرسه مراجعه نکرده را رد کرده و گفت: این دو دانش‌آموز به مدرسه مراجعه کرده اما تمکین نمی‌کنند که وارد مدرسه شوند.

با این اوصاف پس بحث حضور نیافتن این دو دانش‌آموز در مدرسه منتفی است و حادثه برای این دانش‌آموز در حین برگشت از مدرسه اتفاق افتاده است، مدیران مدرسه هم باید پاسخ دهند که آیا خانواده را در جریان عدم حضور دانش‌آموزان به مدرسه قرار داده‌اند یا خیر؟

کاهش خدمات‌رسانی همراه با کاهش دانش تعداد‌آموزان

با توجه به کاهش تعداد دانش‌آموزان در منطقه انتظار بود که حجم خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان این منطقه افزایش پیدا کند که در ظاهر نه تنها اتفاقی رقم نخورده حتی سرویس ایاب و ذهاب هم برای آنها در نظر گرفته نشده است.

از طرفی با توجه به دور بودن مدرسه از محل زندگی دانش‌آموزان انتظار است که سیستم حضور غیاب در مدارس شبانه‌روزی با حساسیت مناسب‌تری اعمال شود و اگر دانش‌آموز در موعد مقرر به مدرسه مراجعه نکرده خانواده در جریان عدم حضور فرزندش در مدرسه قرار بگیرد.

کدخبر: 750879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟