به گزارش رکنا ، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا البرز در تشریح این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس مبنی بر برداشت غیرمجاز ارز دیجیتال از حساب کاربری یکی از شهروندان بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد که شخصی ناشناس به‌صورت کاملاً حرفه‌ای با خرید سرور اختصاصی از یکی از کشورهای غربی به حساب کاربری مالباخته در یکی از صرافی‌ها وارد شده و پس از چند دقیقه تعدادی رمز ارز به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال از حساب وی سرقت کرده است.

جلیلیان افزود: پلیس با وجود محدویت‌های موجود در دسترسی به نحوه انتقال رمز ارزها با انجام اقدامات کارشناسی موفق به شناسایی متهم اصلی پرونده که که اقدام به انتقال رمز ارزها کرده بود شده و با شناسایی مخفیگاه متهم  او را در شهرستان کرج دستگیر کرد.

با دستور مقام قضایی رمز ارزهای به سرقت رفته به حساب کاربری مالباخته بازگشت و متهم با حکم مقام قضایی با صدور قرار سنگین روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتا البرز خاطرنشان کرد: برخی افراد رمز عبور۱۲ کلمه رمز دیجیتال خود را در گوشی تلفن همراه خود ذخیره می‌کنند که این پیامد‌های منفی ایجاد می‌کند. در چنین شرایطی امکان سرقت  یا هک گوشی وجود دارد که سارقان می‌توانند براحتی به کیف پول و تمام موجودی حساب کاربران دسترسی و مبالغ حساب را سرقت کنند.

وی تأکید کرد: کاربران استفاده از ارز دیجیتال حتماً از کیف پول دیجیتال مطمئن استفاده کنند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

 

کدخبر: 769491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟