جلوگیری از تکرار حادثه متروپل ‌در مازندران/‌ واحدهای سست بنیان شناسایی می‌‌شود

به گزارش رکنا، باقر بهاری اظهار کرد: حادثه ساختمانی متروپل آبادان و جان باختن و مصدومیت شدن تعدادی از هموطنان، زنگ خطری برای همه شهرداران و مسئولین اجرایی و عمرانی کشور است تا درباره ساختمان‌های دارای مشکل فنی سریع‌تر اقدام کنند و اجازه تکرار حادثه مشابه را ندهند.

وی با بیان اینکه در سال 1395 نیز حادثه ساختمانی فاجعه‌بار پلاسکو تهران ، که خسارت جانی و مالی سنگینی به بارآورد تصمیم گرفته شد تا ساختمان‌های دارای مشکل شناسایی و رفع مشکل شوند، افزود: اما پس از اتمام آن حادثه، طرح شناسایی ساختمان‌های سست بنیان نیز به فراموشی سپرده شد و فاجعه ساختمان متروپل آبادان مجدد مسئولین را به تکاپو وا داشت.

رئیس شورای اسلامی عالی مازندران با اشاره به اینکه ساختمان متروپل آبادان نمونه بارز بی توجهی و سهل‌انگاری نظام مهندسی، شهرداری و پیمانکار بود، تصریح کرد: متاسفانه اهمال در اجرای سازه و کاهش کیفیت در برخی از ابنیه ها رواج پیدا کرده است و نیاز می‌باشد تا شوراهای اسلامی نقش نظارتی خود را بیشتر و بهتر ایفا کنند.

طرح چایش و شناسایی ساختمان‌های دارای مشکل فنی

بهاری از هماهنگی برای نظارت شوراهای اسلامی شهر و روستاهای مازندران بر ساخت و سازها خبر داد و یادآورشد: از آنجایی که اعضای شوراهای اسلامی در همه شهر و روستاهای استان مازندران حضور دارند، در طرح چایش و شناسایی ساختمان‌های دارای مشکل فنی کمک خواهند کرد.

وی یکی از عمده مشکلات ساختمان‌های بلندمرتبه را نداشتن تجهیزات به روز به ویژه برای اطفای حریق دانست و خاطرنشان کرد: پارسال نیز برج رامیلای‌ چالوس دچار آتش سوزی شد و به دلیل نداشتن سیستم اطفای حریق، دو روز تمام طعمه حریق بود و کاملا سوخت.

بهاری گفت: به شوراهای اسلامی شهر و روستاهای مازندران ابلاغ خواهیم کرد تا بر روی ساخت ساختمان و به ویژه برجهای بلندمرتبه با دقت و حساسیت بیشتری خرج بدهند و شهرداران و دهیاران نیز در این امر باید مراقب باشند تا شهر و روستاهای دچار بحران ریزش و آوران شدن سازه نشود.

کدخبر: 787154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟