۴۰ روستای استان مرکزی درگیر سیل/ میزان خسارت در حال ارزیابی است

به گزارش رکنا، امید محترمی اظهار کرد: تیم‌های کارشناسی در حوزه‌های گوناگون شامل زیرساختی، راه ها، بناهای مسکونی، کشاورزی و قنوات، دام‌ها با تشکیل کمیته‌های مختلف متشکل از دستگاه‌های گوناگون در حال ارزیابی دقیق میزان خسارات وارده هستند و امیدواریم تا پایان هفته برآورد اولیه اعلام شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت وقوع خسارت متاثر از سیلاب به روستای آهنگران گفت: حجم گسترده ای از بارش در مدت بسیار کمی در سطح شهر فرهمین صورت گرفت که منجر به ایجاد سیلاب و باعث آبگرفتگی روستای آهنگران شد که با همراهی و مشارکت مردم روستا و اعتماد آنها به تیم‌های امدادی و خدمات رسانی، متشکل از گروه های جهادی و دستگاه های اجرایی روند آواربرداری و تخلیه سیلاب با سرعت خوبی در حال انجام است.

عملیات آواربرداری در حال انجام است

محترمی افزود: خوشبختانه با تلاش صورت گرفته، سیلابی که وارد روستا شده بود بطور کامل فروکش کرده و تخلیه آب از منازل نیز تا ۲۴ ساعت آینده به پایان خواهد رسید و همزمان عملیات آواربرداری از ابنیه‌ای که بر اثر سیلاب تخلیه شدند در حال انجام است.

او با اشاره به درگیری ۴۰ روستای استان مرکزی با سیلاب گفت: میزان درگیری روستاهای استان با سیلاب متفاوت بوده است، به گونه‌ای که در یک روستا فقط جاده، در برخی روستاها چند واحد مسکونی و در روستایی نظیر آهنگران کل روستا در محاصره سیلاب بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان مرکزی با اشاره به فوت سه نفر و مصدوم شدن چهار نفر در اثر طوفان و سیلاب اخیر گفت: خوشبختانه حال مصدومین خوب گزارش شده و رو به بهبودی هستند.

وی با بیان اینکه همچنان دستگاه های امدادی و خدماتی در آماده باش کامل هستند، افزود: از مردم درخواست می‌شود به اطلاعیه‌های مدیریت بحران استان مرکزی توجه کرده و توصیه‌ها را جدی بگیرند

کدخبر: 809626 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟