پایان اختلافات اهالی دو روستای مهاباد و نقده با وساطت مراجع قضایی

به گزارش رکنا، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با وساطت دادستان‌های نقده و مهاباد جلسه‌ای با هدف رفع اختلافات اهالی این دو روستا بر سر اراضی با حضور مسئولان استانی و دو شهرستان و اعضای شوراهای اسلامی دو روستا در فرمانداری نقده برگزار شد.

ناصر عتباتی افزود: در این جلسه مصوب شد که ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های نقده و مهاباد نسبت به تطبیق نقشه های موجود با نقشه‌های هوایی سال هال ۱۳۴۲ یا ۱۳۴۶ و میله گذاری حد و مرز روستاهای شیخ معروف و کوسه کهریز و بهراملو اقدام کنند.

وی با بیان اینکه  رسیدن به صلح و سازش میان طرفین دعوا در پرونده‌های قضایی در دستور کار جدی قضات شعب مختلف محاکم این استان قرار گرفته است، تأکید کرد: مقرر شد که ادارات منابع طبیعی هر ۲ شهرستان درصورت وجود تخریب مراتع توسط سودجویان، نسبت به طرح دعوی در محاکم قضایی اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به استفاده از ظرفیت واحدهای مددکاری و صلح یاران مستقر در کلانتری‌ها در برقراری صلح و سازش دعاوی اظهار داشت: قضات می توانند با استفاده از این ظرفیت‌ها و سوق دادن مردم به سمت صلح و سازش در پرونده‌های قضایی ، ورودی پرونده به شعبه‌های مختلف دادسراها و دادگاه‌ها را کاهش دهند.

کدخبر: 814562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟