دولت ماهانه 15هزار میلیارد تومان بدهی دولت گذشته را پرداخت می کند

به گزارش رکنا، سید محمد حسینی روز شنبه در نشست با رؤسای دانشگاه‌ها و جمعی از نخبگان استان قم اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی دولت از دانشگاه‌های تک جنسیتی حمایت می‌کند و هر استان باید یک دانشگاه تک جنسیتی داشته باشد و در این راستا مشکلات دانشگاه حضرت معصومه (س) قم باید برطرف شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان داشت: دولت دانشگاه‌ها را پشتوانه علمی خود می‌داند و تلاش می‌شود تا از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب استفاده شود.

تدوین برنامه هفتم توسعه

وی با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه افزود: این برنامه بر اساس مسئله محوری تهیه و تدوین شده است که بعد از تصویب در مجمع تشخیص مصلحت نظام به دولت ابلاغ می‌شود.

حسینی، بر حمایت دولت نسبت به مراکز علمی، نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان و نیز حوزه‌های علمیه در جهت تقویت علوم اسلامی و انسانی تاکید کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به مشکلات بودجه‌ای کشور بیان داشت: در حال حاضر دولت هر ماه ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تسویه اوراق که از سوی دولت گذشته فروخته شده پرداخت می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با افزایش شرایط صادرات نفت و درآمدهای کشور شرایط اقتصادی بهبود یابد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین عنوان داشت: دولت در راستای طرح جوانی جمعیت اقدامات خوبی صورت داده که در عرصه دانشگاهی نیز توسعه خوابگاه‌های متاهلی در دستور کار است.

مهر

کدخبر: 819468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟