بی ادبی ها و دشنام ها ریشه در رفتار مسئولین دارد / احمدی نژاد شروع کننده بی ادبی‌ها در فضای سیاسی بود

مصطفی هاشمی طبا ، فعال سیاسی اصلاح طلب ، درباره ریشه اعتراضات اخیر گفت: گروه های مختلف، اعتراضات مختلفی دارند. نمی توان گفت همه گروه ها اعتراض دارند. بسیاری از آدم هایی که در تظاهرات شرکت نکرده و الآن سکوت کردند یک نوع اعتراض دارند. منتها، به دلیل آنکه گروه های مختلف نمی توانند مسائل خود را اعلام کنند، شکلی از آشوب و درگیری باقی می ماند و حرف اصلی روشن نمی شود.

هاشمی طبا با اشاره به اظهارات تند و توهین آمیز برخی از سیاستمداران گفت: به طور مثال، این بی ادبی ها و دشنام ها ریشه در رفتار مسئولین دارد. وقتی مجلس علیه رئیس جمهور یا وزیر امور خارجه یا سازمان انرژی اتمی فحاشی می کند یا برخی روزنامه های وابسته به نظام تهمت می زنند و دروغ می گویند؛ آدم ها نیز یاد گرفتند. برخی می گویند چرا در دانشگاه ها فحاشی می کنند؛ فحاشی طبیعتا کار بدی است ولی از برخی از مسئولان یاد گرفتند.

وی اظهار کرد : آقای لاریجانی که برای سخنرانی به قم رفته بودند به ایشان دشنام دادند یا علیه آقایان هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی فحاشی کردند. در راس این کار نیز مجلس قرار دارد یا تریبون هایی که در اختیار دارند. بی ادبی را بخشی از مسئولان شروع کردند و اولین نفر نیز آقای احمدی نژاد بود که بی ادبی ها  راشروع  کرد. دیگران نیز دیدند می شوند فحش داد، فحش دادند. باید گفت چرا برخی مسئولان و افراد سن بالا رفته فحاشی می کنند.

منبع : قرن نو

کدخبر: 837945 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟