قاتلان فرزندان این مملکت، باید قصاص شوند/ تذکر شفاهی نما یندگان مجلس به رئیس جمهور ودولت

غلامحسین رضوانی  افزود : ما گریبان غربگرایان بسترساز اغتشاشات را رها نخواهیم کرد، کسانی که همیشه با هماهنگی آمریکای جنایتکار حرکت کردند و گاهی گفتند باید به جنگ طالبان برویم و گاهی گفتند که باید به کمک طالبان برویم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم اظهار کرد : از براندازان که موذیانه اعلام موضع می‌کنند باید بازخواست کنیم و ضمن تائید مدارای حداکثری با فریب‌خوردگان از قوه قضائیه می‌خواهم روی دیگر سکه مدارا را که برخورد با سردمداران اغتشاشات و بسترسازان آن است را با قاطعیت و سرعت دنبال کند.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد : رئیس مجلس به رئیسی  و دولت تذکر دهد

همچنین محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز ضمن آرزوی موفقیت برای وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ان‌شاء‌الله این رأی اعتماد به نحوی باشد که به وظایف و مسئولیت خطیر وزیر صنعت، معدن و تجارت توجه شده و در این زمینه به مجلس پاسخ داده شود.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با استناد به اصل 89 قانون اساسی و مواد 223 ، 224 و 225 آیین‌نامه داخلی مجلس در قالب اخطار و تذکر افزود: مجلس در گذشته برای آقای رئیسی سنگ تمام گذاشت و انتظار می‌رفت وی امروز به مجلس تشریف بیاورند که نشان دهد در این مواقع برای حضور در مجلس اهمیت قائل است اما وقتی این موارد رعایت نمی‌ شود خود به خود جایگاه مجلس تنزل پیدا می‌کند بنابراین لازم است رئیس مجلس در این زمینه به وی تذکر دهد.

وی یادآور شد: دولت برای جلوگیری از تورم و نقدینگی در حالی پرداخت تسهیلات را متوقف کرده است که تعدادی از کشاورزان و دامداران با راه‌اندازی واحدهای تولیدی اقدام به سرمایه‌گذاری کردند اما در شرایط کنونی ناچار شده‌اند به دلیل گرانی خوراک و نهاده‌ها دام‌های خود را بفروشند اما هیچ‌کسی آنها را نمی‌خرد.

صباغیان تأکید کرد: این افراد با تشویق دولت وام گرفته و تولیدی راه‌اندازی کردند و الان که زمان پرداخت اقساط رسیده تحت فشار قرار گرفته‌اند بنابراین لازم است در این زمینه به دولت تذکر داده شود.

روح الامینی  : دولت ارزیابی‌هایش را درباره وزرا به روز کند

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی نیز در تذکر شفاهی گفت: به همکاران عزیزم و همه آنهایی که مخالف و موافق استیضاح بودند تبریک عرض می‌کنم، چرا که مجلس امروز یک جلسه کارشناسی بسیار خوبی داشت و با طمأنینه و اطمینان و استقلال تمام حرف‌ها زده شد.  

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: همانطور که چند ماه گذشته به رئیس‌جمهور عرض کردم زمان آن رسیده که دولت ارزیابی‌هایش را درباره وزرا به روز کند و خودشان برای آنها که نمره پایین دارند، تدبیری کنند، چرا که مجلس دست از استیضاح، سوال و حق نظارتی خود برنخواهد داشت و برخی از وزرا با معدل پایین دولت مانند وزرای راه و شهرسازی و بهداشت و درمان، حسب نظر دوستان هستند و این به معنای عدم استقلال مجلس نیست، بلکه مجلس انقلابی برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کند و این ابزار نظارتی خود را با منطق، استدلال و به موقع به کار خواهد گرفت.

 

کدخبر: 838517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟