شکوه راهپیمایی مردم استان تهران در سالروز حماسه 9 دی

به گزارش رکنا، مردم انقلابی شهرستان ورامین که در روز نهم دیماه ۸۸ کفن پوش مسیر ورامین تا بیت رهبر معظم انقلاب را طی و خاطره قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ را زنده کرده بودند، در سالروز این حماسه به خیابان ها آمدند تا اعلام کنند که تا پای جان از حریم ولایت فقیه حراست می کنند.

مردم ولایتمدار ورامین پس از اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته و با تجمع مقابل مصلای صاحب‌الزمان(عج) در خیابان مسجد جامع و ۱۵ خرداد به راه افتاده و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ به فتنه گر و خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، یاد و خاطره حماسه نهم دیماه سال ۸۸ را زنده کردند.

بسیاری از مردم بار دیگر کفن بر تن کرده و خاطره قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ را که برای دفاع از ولایت فقیه، جان خود را تقدیم اسلام کرده بودند، زنده کردند و اعلام داشتند که برای دفاع از ارزش‌های نظام و حراست از ولایت فقیه آماده جانفشانی هستند.

در پایان این مراسم راهپیمایان ضمن تجدید میثاق با شهدای انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، با قرائت بیانیه ای انزجار خود را از سیاست های آمریکای جنایتکار در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کرده و بر پایبندی بر اصول انقلاب اسلامی تاکید کردند.

شهرستان پاکدشت

همچنین مردم شهرستان پاکدشت که در حماسه نهم و خنثی نمودن فتنه ۸۸ نقش مهمی را ایفا کردند، پس از اقامه نماز جمعه با حضور در خیابان های این شهر راهپیمایی کردند و بر حفظ بصیرت و شناخت در مقابله با فتنه‌گران تأکید کردند. .

راهپیمایان که در دستان خود پلاکاردهایی با مضامین گرامیداشت حماسه ۹ دی حمل می کردند، با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر منافق و فتنه گر، انزجار خود را از استکبار جهانی و ایادی دست نشانده آنان در داخل کشور اعلام داشتند.

حضور چشمگیر مردم از اقشار و سنین مختلف این امر را یادآوری کرد که انقلاب اسلامی در لایه‌ها و نسل های مختلف جامعه گره خوره و پیوندی ناگسستنی به وجود آورده است.

بسیاری از کودکان و نوجوانان نیز دست در دست پدران و مادران خود در این راهپیمایی حاضر بودند تا درس دفاع از حریم ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی را فرا گیرند.

از سوی دیگر قرچکی ها و پیشوایی ها که در ولایتمداری زبانزد هستند نیز با حضور در خیابان ها یاد سالروز حماسه ۹ دی را گرامی داشتند.

منبع: ایرنا

کدخبر: 857084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟